طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلای جهانی / نقش پررنگ تحلیل تکنیکال در نگاه جویندگان طلا

به گزارش افق میهن، طلا هفته گذشته افزایش محدودی را تجربه کرد که ناشی از تقاضای امن و داده های تورم پایین از ایالات متحده بود. با توجه به اینکه اطلاعات کلان تاثیرگذاری در آینده نزدیک منتشر نخواهد شد، سرمایه گذاران از نزدیک تحولات فنی طلای جهانی و اظهارات مقامات فدرال رزرو را زیر نظر خواهند داشت.

خریداران نسبت به افزایش قیمت جهانی طلا تردید دارند

پس از کاهش شدید قیمت طلا در جمعه گذشته به دلیل داده های قوی مشاغل ایالات متحده، قیمت جهانی طلا در روز دوشنبه شاهد اصلاح صعودی بود و با روند صعودی بسته شد. با اتخاذ موضع محتاطانه بازارها در آستانه رویدادهای کلیدی اقتصاد کلان در ایالات متحده، قیمت این فلز گرانبها اندکی افزایش یافت.

اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) روز چهارشنبه گزارش داد، تورم ایالات متحده، که با تغییر در شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) اندازه گیری می شود، در ماه مه اندکی به ۳.۳ درصد در مقایسه با نرخ سالانه ۳.۴ درصدی در آوریل افزایش یافت.

CPI اصلی سالانه، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، ۳.۴ درصد افزایش یافت. این افزایش در حالی رخ داد که تحلیلگران انتظار افزایش ۳.۵ درصدی را داشتند.

در سمت ماهانه، CPI ثابت ماند در حالی که CPI اصلی ۰.۲ درصد افزایش یافت. قیمت جهانی طلا از خریداران (گاو نر) تقویت شد و با افزایش تقاضای پناهگاه امن در واکنش فوری به اعداد پایین تورم، ۲۳۴۰ دلار را شکست.

با توجه به جزئیات اصلی نمودار نقطه‌ای، چهار نفر از ۱۹ سیاست‌گذار بدون کاهش نرخ در سال ۲۰۲۴، ۷ نفر کاهش ۲۵ واحدی و ۸ نفر کاهش نرخ را ۵۰ واحد پیش‌بینی کردند. در نتیجه بازنگری محتاطانه SEP، دلار آمریکا تقویت شد. این موضوع همچنین باعث شد تا قیمت جهانی طلا از بالاترین قیمت روزانه خود فاصله بگیرد.

در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از این نشست، رئیس فدرال رزرو داده های تورم خوش خیم ماه می را تایید کرد اما گفت که برای تقویت اعتماد به حرکت پایدار تورم به سمت هدف ۲ درصدی به “داده های مثبت” بیشتری نیاز است. پاول از ارائه هر گونه نشانه ای از زمان بندی فشار سیاست خودداری کرد و رویکرد سیاست مبتنی بر داده را تکرار کرد.

قیمت جهانی طلا در روز جمعه با وجود تقویت دلار آمریکا دوباره افزایش یافت. فضای بازار ریسک گریز به افزایش تقاضا برای طلا کمک کرد. این فلز گرانبها همچنین به دلیل نگرانی های سیاسی پیرامون انتخابات پارلمان اروپا باعث خروج سرمایه از یورو شد. پس از سه هفته کاهش متوالی، قیمت طلا در برابر یورو بهبود یافت و در این هفته بیش از دو درصد افزایش یافت.

سرنوشت دو روز اول معاملات به خرده فروشی در چین و ایالات متحده بستگی دارد

سرمایه گذاران طلا با شروع هفته، تولید صنعتی و خرده فروشی چین را زیر نظر خواهند داشت. اگر این داده‌ها بهتر از حد انتظار باشد، خوش‌بینی نسبت به بهبود چشم‌انداز تقاضا افزایش می‌یابد و قیمت جهانی طلا می‌تواند اندکی افزایش یابد.

اداره سرشماری ایالات متحده فروش خرده فروشی ماه می را در روز سه شنبه و فدرال رزرو اطلاعات تولید صنعتی ماه می را منتشر خواهد کرد. واکنش بازار به خرده فروشی احتمالا مستقیم خواهد بود، با داده های ناامیدکننده دلار آمریکا که از قیمت طلا حمایت می کند و داده های مثبت اثر معکوس دارد.

طلای جهانی با شاخص مدیران خرید (PMI) و فدرال رزرو در تضاد بود

روز جمعه، S&P Global داده‌های اولیه شاخص مدیران خرید (PMI) را برای بخش‌های تولید، خدمات و کامپوزیت در ماه ژوئن منتشر خواهد کرد. در ماه مه، نتایج PMI نشان داد که فعالیت های تجاری بخش خصوصی با سرعت متوسطی به رشد خود ادامه می دهد. اگر PMI ترکیبی به زیر ۵۰ یعنی منطقه انقباض سقوط کند، دلار آمریکا ممکن است قبل از آخر هفته با فشار فروش مواجه شود.

از آنجایی که دوره آرام فدرال رزرو پس از نشست سیاست های ژوئن آن به پایان می رسد، مقامات فدرال رزرو ممکن است در مورد چشم انداز سیاست پولی اظهار نظر کنند. ابزار FedWatch CME نشان می دهد که بازار در ماه سپتامبر حداقل ۲۵ واحد پایه کاهش نرخ را با احتمال حدود ۷۰ درصد قیمت گذاری می کند.

اگر مقامات فدرال رزرو انتظارات بازار را در مورد تغییر سیاست قبل از پایان سال نادیده بگیرند، بازدهی خزانه داری ایالات متحده ممکن است افزایش یابد و حفظ ثبات قیمت های جهانی طلا (XAU/USD) را دشوار کند.

در مقابل، اگر سیاستگذاران دو کاهش نرخ را در ماه های سپتامبر و دسامبر تصویب کنند، طلا احتمالا خریداران بیشتری را جذب خواهد کرد.

پیش بینی قیمت جهانی طلا در هفته آینده

نگاه فنی طلای جهانی در هفته گذشته حاکی از آن بود که قیمت به منطقه حمایتی رسیده است. بنابراین قیمت به خوبی افزایش یافته است. یک مسیر فنی احتمالی برای این امر در حال حاضر بر اساس وضعیت فعلی قیمت جهانی طلا ترسیم شده است.

برای مطالب بیشتر به صفحه طلا و ارز افق میهن مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا