اقتصاد جهان

بایدن بازهم از ذخایر نفت استراتژیک آمریکا استفاده می کند

روزنامه فایننشال تایمز روز دوشنبه گزارش داد که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده ممکن است دستور آزادسازی نفت خام بیشتری از ذخایر استراتژیک نفت (SPR) را پیش از انتخابات نوامبر بدهد تا از افزایش قیمت بنزین و تورم جلوگیری کند.

SPR یک ذخیره نفتی اضطراری است که توسط وزارت انرژی ایالات متحده نگهداری می شود که پس از تحریم نفتی اوپک در سال های ۱۹۷۳ و ۱۹۷۴ ایجاد شد.

این ذخایر به عنوان محافظی در برابر افزایش قیمت نفت در صورت اختلال در عرضه عمل می کند.

آموس هوخشتاین، نزدیک ترین مشاور انرژی بایدن، در مصاحبه با این روزنامه تاکید کرد که قیمت پمپ ها “هنوز برای بسیاری از آمریکایی ها بسیار بالاست.”

بر اساس این گزارش، بایدن بیش از هر یک از روسای جمهور قبلی آمریکا از SPR استفاده کرده است و در اواخر سال ۲۰۲۱ و همچنین در سال ۲۰۲۲، پس از کاهش تولید نفت روسیه به دلیل تحریم های غرب، مشخص شد که ذخایر نفت این کشور در حال کاهش است. استفاده شده. داد

جمهوری خواهان بایدن را به «سوءاستفاده سیاسی» از این ذخایر متهم می کنند. فایننشال تایمز نوشت که هر تصمیمی در ماه های آینده برای آزادسازی بشکه های بیشتر از SPR می تواند جمهوری خواهان را خشمگین کند.

رهبران جمهوری خواه در نامه ای به جنیفر گرانهولم وزیر انرژی ماه گذشته از دولت خواستند “اطمینان حاصل کند که SPR برای اهداف سیاسی در این سال انتخابات مورد سوء استفاده قرار نگیرد.”

در این نامه تصمیم بایدن برای بهره برداری از ذخایر نفتی در سال ۲۰۲۲ به عنوان «تلاش آشکاری برای تأثیرگذاری بر انتخابات میان دوره ای» توصیف شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا