بانک و بیمه

اتباع خارجی می‌توانند از تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند

عبدالله مبینی در خصوص اجرای طرح وثیقه اتباع خارجی اظهار کرد: این طرح تنها شامل مهاجران و اتباع قانونی می شود که مورد پذیرش جمهوری اسلامی بوده و دارای مشخصات هویتی هستند.

وی افزود: بر اساس این طرح، اتباع مجاز خواهند بود پس از سپرده گذاری، مانند سایر شهروندان از کلیه خدمات بانکی از جمله دریافت تسهیلات مطابق قوانین بانکی برخوردار شوند.

به گفته رئیس سازمان مهاجرت کشور، طرح سپرده گذاری برای اتباع اقدامی جدید در نظام اقتصادی و مالی کشور است و از سوی دیگر فضای امنی را برای مهاجران و اتباع مجاز برای سرمایه گذاری در کشور ایجاد می کند. مشروط به سیاست های سودآوری

طرح جذب و مدیریت منابع مالی و مشارکت اتباع و مهاجران خارجی در زنجیره های تولیدی کشور یکی از راهکارهای جمهوری اسلامی ایران برای ساماندهی وجوه و منابع مالی اتباع است که از سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

بر اساس این طرح، در مرحله اول، تمامی اتباع خارجی می توانند در بانک ملی حساب بانکی با مشخصات خود داشته باشند و از کلیه خدمات بانکی اعم از کارت بانکی و استفاده از بانکداری الکترونیک بهره مند شوند.

رئیس سازمان ملی مهاجرت ۲۹ اسفند وی در سال ۱۴۰۲ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر ممنوعیت فعالیت و اقامت اتباع خارجی در استان های ممنوعه گفت: طرح سرمایه گذاری و استفاده اتباع خارجی از تسهیلات بانکی شامل استان های ممنوعه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا