خودرو

آشنایی با جدیدترین امکانات فنی و طراحی شگفت‌انگیز هاوال H6 / نگاهی به امکانات پیشرفته و عملکرد برتر هاوال H6 + فیلم


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش افق میهن ، خودروی هاوال H6 یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین محصولات خودروساز چینی هاوال H6 است. هاوال H6 با طراحی زیبا، فضای داخلی راحت و تجهیزات فنی مدرن از جمله سیستم های ایمنی پیشرفته، توجه مشتریان خود را به خود جلب می کند. با قیمت مناسب و عملکرد قوی، گزینه خوبی برای افرادی است که می خواهند یک SUV با کیفیت بالا خریداری کنند.

معرفی

هاوال یکی از زیرمجموعه های گروه خودروسازی گریت وال چین است که بر تولید کراس اوورها تمرکز دارد و هدف آن کیفیت بالاتر در مقایسه با محصولات شرکت مادر است. در سال های اخیر، سدان فولکس واگن ساخت گریت وال برای اولین بار وارد ایران شد، اما به سختی فروخت. مدتی بعد شاهد واردات دو مدل وانت وانت به نام های وینگل ۳ و وینگل ۵ بودیم که البته از قابلیت های فنی و کیفیت ساخت بالاتری نسبت به فولکس برخوردار بودند.

هاوال H6 یکی از پرفروش ترین کراس اوورهای سایز متوسط ​​در بازار چین است. نسل اول در سال ۱۳۹۰ معرفی شد و به تعداد محدود از دیار به بازار ایران رسید. نسل دوم از سال ۲۰۱۷ تولید می شود و جالبتر اینکه عرضه نسل سوم نیز در سال ۲۰۲۰ آغاز شد.

این خودرو در تایلند با برند GWM مونتاژ می شود. هاوال H6 یکی از معدود خودروهای چینی است که دارای موتورهای مختلف تنفس طبیعی، توربو، هیبریدی و پلاگین است. ظاهرا بهمن این موتور جدیدترین نسخه هاوال H6 را با موتور هیبریدی مدرن وارد بازار ایران خواهد کرد. این کراس اوور حتی با بدنه کوپه ای به نام H6S نیز تولید می شود.

طراحی و نمای بیرونی هاوال H6

فیل سیمونز که سابقه درخشانی در تیم طراحی لندرور، فورد و لینکلن دارد، اکنون مدیر ارشد بخش طراحی هاوال چین است. آخرین مدل H6 نیز حاصل کار اوست.

چراغ های جلو باریک و اسپرت حس یک خودروی تهاجمی و جوان پسند را به H6 می دهد. امتداد لبه کاپوت به گریل جلو، خطوط منسجم با شکل چراغ ها، چراغ های مه شکن LED و حجم بسیار خوب سپر از نکات مثبت این خودرو در نمای اصلی است. از نمای جلو، هماهنگی بسیار خوب دستگاه های مختلف، به ویژه جزئیات شبکه، جذاب و مدرن به نظر می رسد. این ترفندهای هوشمندانه تا حد زیادی مواد پلاستیکی ارزان قیمت در سپر را از دید عموم پنهان می کند.

از نمای جانبی هارمونی بسیار خوبی از اجزای مختلف وجود دارد. حجم بدنه ساده و خطوط صاف هستند. قطعات پلاستیکی به وضوح در نزدیکی پدال ها قابل مشاهده هستند، اما زاویه دار بودن بدنه چشم را به سمت دیگری می کشاند. شکل قاب پنجره ها و سقف شیبدار نیز توجه را به خود جلب می کند. رینگ های اسپرت ۱۹ اینچی یکی دیگر از نکات مثبت H6 است.

چراغ‌های ثابت در پشت، مشابه بسیاری از کراس اوورهای چینی دیگر وجود دارد. موقعیت پلاک خودرو و خطوط مورب روی درب صندوق عقب یادآور نمای جلوی H6 است. اگرچه ابزارهای پلاستیکی سیاه و ارزان قیمت، بخش بزرگی از سپر و گلگیرها را تشکیل می دهند و یک نکته منفی محسوب می شوند; می توان طراحی کراس اوور هاوال را در سطح اول صنعت خودروسازی چین توصیف کرد و آن را تقلیدی کورکورانه از برندهای معروف دنیا ندانست.

ابعاد هاوال H6 هیبریدی شامل طول ۴۶۵۳، عرض ۱۸۸۶، ارتفاع ۱۷۳۰ و فاصله بین دو محور ۲۷۳۸ میلی متر است. این خودرو از هر نظر کمی بزرگتر از لاماری ایما است.

طراحی داخلی و طراحی داخلی کابین هاوال H6

تاکید هاوال بر طراحی داخلی ساده و نبود کلیدهای متعدد در اتاق H6 به وضوح قابل مشاهده است. صفحه نمایش بزرگ ۱۰.۳ اینچی در مرکز داشبورد در پشت فرمان قرار دارد، یک مانیتور رنگی کوچکتر ۲۵.۱۰ اینچی اطلاعات فنی را در اختیار راننده قرار می دهد.

فرمان هاول H6 کاملا دایره ای است و از شکل مدرن D استفاده نمی کند. روکش چرمی فرمان و قسمت مرکزی داشبورد حسی لوکس را به مسافران القا می کند. علاوه بر این، لانه ها و ابزارهای مختلف داخل اتاق نیز از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. صفحه کریستالی شفاف برای انتخاب حالت رانندگی، ترمز دستی برقی (دکمه ای)، سانروف و صندلی های چرمی از دیگر نکات مثبت کابین هاوال H6 هستند.

فضای داخلی برای ۴ سرنشین قد بلند مناسب است. یک صندوق عقب ۶۰۰ لیتری به صورت استاندارد وجود دارد که پس از خواباندن صندلی های عقب، ۱۴۸۵ لیتر فضای بار در دسترس است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا