ارزهای دیجیتال

افزایش فروش سهام کوین بیس و GBTC توسط ARK Invest

شرکت مدیریت سرمایه گذاری Ark Invest مستقر در آرکانزاس در هفته های اخیر به طور پیوسته سهام خود را در Coinbase و Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) می فروشد.

روز دوشنبه، Ark Invest 809,441 سهم Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) را به ارزش ۲۷.۶ میلیون دلار از صندوق قابل معامله در بورس فروخت که بزرگترین فروش آن در بیش از یک سال است. این به دنبال فروش ۱۲۰۰۰ سهام GBTC به ارزش ۴۰۹۰۰۰ دلار در روز جمعه، ۱.۶ میلیون دلار در روز چهارشنبه و ۱۲.۹ میلیون دلار در روز دوشنبه بود.

Ark Invest همچنین ۳۹۸۳۸۳ سهام GBTC را به ارزش ۱۴.۳ میلیون دلار در روز چهارشنبه فروخت. در همین حال، سهام GBTC به سطح ۳۵.۸۳ دلار رسیده است که ۲.۶ درصد در روز، ۲۳ درصد در ماه گذشته و ۳۳۶ درصد در سال جاری افزایش یافته است.

دلیل افزایش قیمت GBTC مربوط به افزایش اخیر قیمت بیت کوین است. این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲.۳ درصد، در ماه گذشته ۱۷.۵ درصد و در سال جاری ۱۶۵ درصد رشد داشته است. بیت کوین در حال حاضر حدود ۴۳۷۳۶ دلار معامله می شود.

فروش سهام Coinbase در کنار GBTC

علاوه بر فروش سهام GBTC، ArkInvest همچنین به طور مداوم سهام خود را در Coinbase Global فروخت. (COIN) نیز فروخته شد.

این رویداد پس از فروش ۵.۵ میلیون دلاری سهام کوین بیس در روز سه شنبه برگزار می شود و در مجموع، آرک در یک ماه گذشته بیش از ۲۰۰ میلیون دلار از سهام کوین بیس را فروخته است. قیمت سهام این بورس هم اکنون به بالاترین رکورد سالانه ۱۶۱.۸۶ دلار رسیده است.

در ماه گذشته، سهام کوین بیس ۶۰ درصد رشد کرده و امسال ۳۴۴ درصد رشد کرده است. با این حال، سهام همچنان بیش از ۵۰ درصد زیر بالاترین حد خود یعنی حدود ۳۴۳ دلار است.

با وجود فروش اخیر ArkInvest، این شرکت همچنان جایگاه قابل توجهی در Coinbase و GBTC دارد. از ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳، Ark Invest 9.7٪ از Coinbase و ۱۳.۹٪ از GBTC را در اختیار داشت.

سرمایه گذاری های سنگین این شرکت در هر دو شرکت باعث ایجاد نگرانی در میان برخی از سرمایه گذاران شده است که معتقدند Ark Invest در معرض بیش از حد بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد. با این حال، وود از دارایی های خود دفاع کرده و استدلال می کند که کوین بیس و GBTC هر دو پتانسیل رشد قابل توجهی در آینده دارند.

هنوز مشخص نیست که آیا فروش اخیر Ark Invest نشان دهنده یک تغییر گسترده تر در استراتژی سرمایه گذاری است یا صرفاً یک تعدیل موقت در پاسخ به شرایط نوسان بازار.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا