ورزشی

سید بندی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی / ایران در سید یک و منتظر گروه مرگ

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا با پایان دور دوم رقابت های انتخابی جام جهانی رسماً خبر از صعود تیم های مختلف این قاره برای دور سوم قرعه کشی داد. همانطور که انتظار می رفت تیم ملی ایران در گلدان اول و اولین نفره قرار دارد.

این رده بندی بر اساس آخرین رده بندی تیم های حاضر در رده بندی فیفا که روز گذشته به طور رسمی اعلام شد و از آنجایی که ایران در کنار ژاپن و کره جنوبی در رده های اول تا سوم قاره قرار دارد، در نتیجه در رتبه اول قرار گرفت. دانه این نبردها و باید منتظر قرعه کشی باشیم. این مرحله از مسابقه را قرعه کشی کنید.

سومین دوره مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ قرار است در سه گروه ۶ تیمی از سپتامبر ۲۰۲۴ تا ژوئن ۲۰۲۵ برگزار شود. مراسم قرعه کشی قرار است روز پنجشنبه ۷ جولای در سالن بزرگ ماندارین اورینتال کوالا برگزار شود. لامپور.

هجده تیم راه یافته به این مرحله در سه گروه ۶ تیمی قرار خواهند گرفت و دو تیم برتر هر گروه مستقیماً به جام جهانی ۲۰۲۶ راه خواهند یافت. این تیم ها شش جایگاه از هشت جایگاه موجود برای آسیا را پر می کنند و دو جایگاه دیگر از طریق پلی آف مشخص می شود.

۱۸ تیم برای قرعه کشی بر اساس آخرین رده بندی فیفا تا ۲۰ ژوئن به شش رتبه تقسیم شده اند:

رتبه اول: ژاپن (۱۷)، جمهوری اسلامی (۲۰)، کره جنوبی (۲۲)

رتبه دوم: استرالیا (۲۳)، قطر (۳۵)، عراق (۵۵)

سید ۳: عربستان (۵۶)، ازبکستان (۶۲)، اردن (۶۸)

سید ۴: امارات متحده عربی (۶۹)، عمان (۷۶)، بحرین (۸۱)

سید ۵: چین (۸۸)، فلسطین (۹۵)، قرقیزستان (۱۰۱)

رتبه ششم: کره شمالی (۱۱۰)، اندونزی (۱۳۴)، کویت (۱۳۷)

با توجه به رده بندی این احتمال وجود دارد که تیم ملی ایران در یکی از سخت ترین گروه ها قرار بگیرد. روی کاغذ استرالیا در رتبه دوم، عربستان در رتبه سوم، امارات در رتبه چهارم، چین در رتبه پنجم و کره شمالی در رتبه ششم سخت ترین تیم ها هستند و گروهی با این تیم ها یا رقبای مشابه مانند قطر در رتبه دوم و ازبکستان در رتبه سوم نیز می تواند گروه مرگ را تشکیل دهد.

لازم به ذکر است تیم های سوم و چهارم هر گروه (در مجموع شش تیم) راهی مرحله پلی آف می شوند و در دو گروه سه تیمی در یک دور به مصاف هم می روند و برندگان هر گروه راهی مرحله پلی آف خواهند شد. بیست و سومین دوره جام جهانی در کانادا. ، مکزیک و ایالات متحده صعود خواهند کرد. دو تیم دوم هر گروه نیز در یک بازی رفت و برگشت به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا حق حضور در پلی آف بین المللی و بازی برای آخرین مکان موجود را کسب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا