خودرو

لوکانو 7، تجربه رانندگی لوکس و قدرتمند / لوکانو 7، قلبی تپنده در قالبی مدرن


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش افق میهن: لوکانو ۷ یک کراس اوور سایز متوسط ​​چینی است که توسط شرکت JAC تولید و با برند لوکانو در ایران به فروش می رسد. این خودرو به موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژر مجهز است که ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. لوکانو ۷ از امکانات رفاهی و ایمنی زیادی مانند صفحه نمایش لمسی ۱۴.۸ اینچی، سیستم صوتی ۸ بلندگو، دوربین ۳۶۰ درجه و … بهره می برد که این خودرو در بازار ایران حدود ۱.۲ میلیارد تومان قیمت دارد.

مشخصات فنی لوکانو ۷

از آنجایی که این محصول چری است، دیدن یک موتور آشنا در لوکانو ۷ تعجب آور نیست. همان موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم که نیروبخش چری تیگو ۸ پرو و ​​فونیکس FX است در لوکانو ۷ نیز استفاده شده است. این موتور چهار سیلندر بنزینی معادل ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس دوکلاچه مبتنی بر روغن به چرخ ها می فرستد. این خودرو دارای چهار چرخ محرک و قابلیت انتقال نیرو به تمامی چرخ ها (AWD) می باشد.

گفته می شود که لوکانو ۷ در حدود ۹ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن به ۱۹۰ کیلومتر در ساعت می رسد. وزن نسخه چهار چرخ متحرک این خودرو در حدود ۱۶۲۰ کیلوگرم است و انتظار می رود در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷ تا ۷.۵ لیتر بنزین مصرف کند. بنزین مورد نیاز از طریق مخزن سوخت ۵۷ لیتری مناسب این خودرو تامین می شود. خوشبختانه سیستم تعلیق عقب لوکانو ۷ از نوع مستقل چند پیوندی است که هم هندلینگ و هم ثبات را بهبود می بخشد و هم کیفیت سواری را بهبود می بخشد.

طراحی کابین و تجهیزات LUCANO 7

در داخل کابین لوکانو ۷ فضای داخلی دو رنگ نسبتا جذابی را خواهید دید که در هنگام اقامت در این فضا حس خوبی را به مسافر القا می کند. با توجه به طراحی نه چندان پیچیده و وجود عناصر ساده تر در داشبورد، باید گفت که این سبک طراحی تا حدودی آینده نگرانه و البته خوشایند به نظر می رسد. در مقایسه با سایر رقبای جدید چینی با داشبوردهای شلوغ و پیچیده، احساس آرامش بیشتری در کاربر ایجاد می کند.

در کنسول میانی، طراحی دسته دنده زیبا و لوکس به نظر می رسد. کمی دورتر به یک صفحه نمایش عمودی بزرگ می‌رسید که تقریباً تمام دکمه‌ها و کلیدهای فیزیکی حذف شده‌اند تا عملکردهای چندرسانه‌ای و سیستم‌های کنترلی برای سیستم صوتی یا پانل‌های تهویه را فراهم کنند. قطر، ضخامت و شکل فرمان به گونه ای انتخاب می شود که راننده هنگام در دست گرفتن وسیله نقلیه احساس کنترل کامل بر خودرو را داشته باشد. علاوه بر این، نمایشگر دیجیتال پشت فرمان با قطر کمتر از نمایشگر مرکزی که وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده را بر عهده دارد، از خوانایی خوب و گرافیک جذابی بهره می برد.

ابزارهای داخل کابین لوکانو ۷ از مواد نسبتا مرغوبی ساخته شده اند و همین موضوع می تواند کیفیت این خودرو را نسبت به سایر محصولات مشابه چینی در بازار ایران بهبود بخشد. اگرچه این یک کراس اوور جمع و جور است، اما فضای داخلی نسبتاً جادار است و بزرگسالان می‌توانند با حداقل محدودیت و فضای پای کافی روی صندلی‌های ردیف عقب بنشینند. همچنین در پشت صندلی های ردیف دوم حدود ۴۱۰ لیتر ظرفیت برای نگهداری لوازم جانبی وجود دارد که با دراز کشیدن صندلی ها می توان این ظرفیت را به ۱۳۳۸ لیتر رساند.

همچنین گفته می شود لوکانو ۷ با امکانات رفاهی بسیار مناسب و امکانات ایمنی مدرن وارد بازار ایران خواهد شد. هشدار تغییر خط و خروج از خط، رادار برخورد از عقب، تشخیص نقاط کور، کمک لاین، سیستم کمکی ترافیکی (TJA)، کروز کنترل هوشمند، نور بالا خودکار، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، کنترل پایداری و کنترل کشش، کنترل سرعت خودرو سیستم در قسمت پایین، ۶ ایربگ، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم برقی صندلی جلو با رادیاتور و گرمکن صندلی، نظارت بر فشار باد لاستیک، بالابر برقی صندوق عقب با سنسور پا، چند رسانه ای لمسی، دکمه ورود و استارت بدون کلید، ترمز دستی برقی و نگه داشتن خودکار، سانروف برقی، سیستم استارت استاپ و … از جمله مهم ترین گزینه های لوکانو ۷ برای بازار ایران هستند.

امکانات امنیتی و اجتماعی





وسایل ایمنی شش کیسه هوا – سیستم کنترل پایداری الکتریکی – سیستم کنترل استارت در سربالایی – رادار تشخیص خط – رادار نقطه کور – ترمز اضطراری خودکار – هشدار برخورد از جلو
موسسات رفاهی سقف پانوراما برقی – کنترل تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله – تکنولوژی روشنایی LED – سنسور نور – سنسور باران – نور بالا اتوماتیک – تابلو خوان – صندلی های جلو برقی – گرمایش و سرمایش صندلی جلو – حافظه صندلی راننده – اهرم دنده برقی – تنظیم حالت رانندگی – صفحه نمایش لمسی – تصفیه هوای کابین – روشنایی کابین – ترمز دستی برقی – نگه داشتن خودکار – کنترل سرازیری – کروز کنترل تطبیقی ​​- رانندگی خودکار در ترافیک – رانندگی خودکار بین خطوط – استارت دکمه ای – امکان روشن کردن ماشین با کنترل از راه دور – تزئینات داخلی چرم مصنوعی – دوربین ۳۶۰ درجه – دوربین ضبط رویداد – آمپلی فایر دیجیتال جلو


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا