محیط زیست

احتمال آب‌گرفتگی و جاری شدن رواناب در پی بارش‌های رگباری در ۹ استان کشور طی امروز

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار افق میهن با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی همراه با ناپایداری های محلی گفت: از امروز تا دوشنبه چهارم تیرماه شاهد فعالیت سامانه بارشی همراه با رگبار باران، رعد و برق، شدید تا موقت خواهیم بود. باد شدید، در مناطق مستعد گرد و غبار و تگرگ.

وی افزود: امروز خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، دامنه ها و ارتفاعات گیلان، مازندران، گلستان، شمال زنجان، ارتفاعات استان های سمنان و قزوین و فردا آذربایجان غربی گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، قزوین. البرز، خراسان شمالی، خراسان شمالی شمالی و نیمه شمالی سمنان متاثر از فعالیت این سامانه هستند.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی تصریح کرد: روز یکشنبه این شرایط در آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، البرز، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی مشاهده شد. استان های خراسان رضوی و سمنان. ارتفاعات تهران و دوشنبه در استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، قزوین، البرز، زنجان، دامنه و ارتفاعات استان های تهران و سمنان پیش بینی می شود.

ضیائیان ادامه داد: احتمال آبگرفتگی موضعی معابر، احتمال روان آب، رعد و برق، احتمال تگرگ، لغزندگی به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، احتمال خسارت به سازه های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، وزش باد نسبتا شدید در مناطق مستعد. گرد و خاک. کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال آسیب دیدن تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع، احتمال شکستن نهال های قدیمی و درختان در این دوره زمانی

وی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از خسارت، پرهیز از چادر زدن و برپایی چادر در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های طبیعت گردی در ساعات بعد از ظهر، پرهیز از فعالیت های کوه نوردی به ویژه در ساعات بعد از ظهر، پرهیز از چرای دام. و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، حصول اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی دهانه پل ها، مسیل ها و آبراه ها و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی، خودداری از محلول پاشی و محلول پاشی باغات و مزارع. حصول اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودروها در کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و سم یا سمپاشی نکردن باغات و مزارع و استفاده از نگهبان برای نهال و بسته نگه داشتن درب سالن های پرورش باید مورد توجه قرار گیرد. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا