طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار بعد از انتخابات / پیروزی نامزد میانه‌رو، دلار را نزولی می‌کند؟

به گزارش افق میهن، کارشناسان اقتصادی بر این باورند که رشد قیمت دلار در هفته های اخیر ناشی از اراده سیاست گذاران است. آنها معتقدند این اسکناس روزهای آرامی را بدون هیچ خبر تنش زا در بازار سپری می کند و با مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، قیمت دلار نیز مشخص می شود.

انتخاباتی که اگر به نفع میانه پیش برود، دلار را تضعیف می کند و این لایحه در میانه کریدور پنجم می افتد. اما اگر نقشه انتخاباتی به نفع رادیکال ها تغییر کند، دلار افزایش خواهد یافت.

تاثیر انتخاب ترامپ بر قیمت دلار کوتاه مدت است

در همین زمینه، مجتبی دیبا، اقتصاددان، در مورد تحولات قیمت دلار در هفته گذشته اظهار نظر کرد. خرداد وی به افق میهن گفت: هفته گذشته به دلیل بسته شدن بازار هرات، نوسانات دلار محدود بود و فشار تقاضا با نوسانات محدود کمی بیشتر از عرضه بود.

وی با اشاره به اهمیت نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری برای بازارهای مالی، افزود: هر زمان که فضای انتخاباتی به کدام سمت بچرخد، توسعه در بازار ارز متفاوت خواهد بود بازی در مبارزات انتخاباتی، دلار به دست می‌آید، سقوط می‌کند یا افزایش می‌یابد.»

دیبا به خبر به قدرت رسیدن ترامپ اشاره کرد و افزود: بر اساس نظرسنجی ها این موضوع عاملی موثر اما کوتاه مدت در رفتار دلار تلقی می شود.

تثبیت قیمت در حد بالایی کریدور پنجم آغاز روند صعودی دلار است

وی ادامه داد: در صورت ابلاغ خبرهای خوبی از جمله پیروزی اعتدال گرایان در انتخابات به بازار، قیمت دلار در شبکه های ۶ و ۷ کریدور ۵ کاهش می یابد.

زمان خرید یک نردبان طلایی است

این کارشناس اقتصادی محدوده ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را محدوده مهمی برای سکه امامی دانست و توضیح داد: اگر برنده تبلیغات انتخاباتی فردی معتدل باشد ممکن است قیمت سکه تا این سطح ۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار کاهش پیدا کند. تومان دست زدن به محدوده مذکور در قیمت سکه مستلزم حرکت نزولی دلار و چرخش نتیجه انتخابات به نفع شخص مدافع برجام است.

وی خریدهای پلکانی را در تمامی سطوح قیمتی برای بازار طلا پیشنهاد کرد و گفت: قیمت طلا باید محدوده ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان را به سمت پایین بشکند تا در صورت شکل گیری روند نزولی، یک در میان باشد قیمت طلا از سه میلیون تومان تا ۱۳۰ هزار تومان قابل مشاهده است.

دیبا در خصوص روند توسعه اونس جهانی طلا گفت: در حال حاضر شاهد اصلاح روند صعودی قبلی اونس جهانی هستیم فرصت خرید خوبی به ارمغان بیاورد.»

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا