بانک و بیمه

درخواست دولت برای استرداد «لایحه تقویت اختیارات بانک مرکزی در بازار ارز»

به گزارش افق میهن، سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نامه ای به محمدباقر قالیباف، سخنگوی شورای اسلامی، خواستار بازگشت قانون تقویت اختیارات بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز به دولت شد. این درخواست از دولت به مجلس در جلسه بیست و دوم آذر کابینه موافقت کرد.

این لایحه مورخ 27 اردیبهشت در سال جاری از سوی دولت به مجلس ارسال شد، اما با توجه به اینکه مفاد لازم در این لایحه هم در مصوبه برنامه هفتم توسعه و هم در قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران وجود داشت. در سال جاری با تصویب مجلس لغو و بنا به درخواست دولت به مجلس بازگردانده شد

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

دکتر عزیز. قالیباف

ریاست محترم شورای اسلامی

با سلام در اجرای ماده 134 آیین نامه داخلی شورای اسلامی، استرداد لایحه قانون تقویت اختیارات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مدیریت بازار ارز موضوع نامه شماره 61205/31486 مورخ 27 اردیبهشت 1402 با توجه به پیش بینی احکام لازم در قانون برنامه هفتم توسعه و قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1402 در جلسه بیست و دوم. آذر 1402 به تصویب هیأت وزیران رسیده و برای انجام تشریفات قانونی در حال ارائه است.

سید ابراهیم رئیسی
رئيس جمهور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا