ترندهای روز

این سه نفر خود را فدا کردند تا مسعود به پاستور برود

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

خوب نتیجه نهایی افق میهنات مشخص شد و حالا «مسعود» رئیس جمهور ایران است. شاید بخشی از جامعه او را افق میهن کردند تا رقیبش به پاستور نرسد و شکست «سعید» برای قشر متوسط ​​جامعه که از دست دادن این آزادی های محدود مانند اینترنت می ترسیدند، اتفاق مبارکی است.

این سه نفر فداکاری کردند تا مسعود به پاستور برود

اما پزشکان در این مسیر تنها نبودند. او دو بال قوی داشت که توانستند حدود «نه درصد» آرا را بهبود بخشند. صحبت از ظریف و آذری جهرمی است. البته محمد خاتمی هم در این مسیر پشت سر او ایستاد. اما خوب، زمانی که بیش از سی و دو میلیون رای نیاورد و الان رئیس جمهوری داریم که تقریبا ۲۹ درصد جامعه از او حمایت می کنند، این نشان می دهد که مردم هنوز خاطرات تلخ خود با ظریف و آذریجهرمی و رفقایشان را فراموش نکرده اند.

این نشان می دهد که اگرچه آنها در ظاهر در افق میهنات پیروز شده اند، اما کار دشواری برای اعتمادسازی در پیش دارند. در واقع در افق میهنات اخیر رفتار روستاها و شهرهای کوچک شبیه رفتار کلانشهرها در سال ۲۰۱۸ بود، آنها به فردی رای دادند که فکر می کردند کمترین آسیب را خواهد داشت، نه فردی که بتواند آرمان هایشان را اجرا کند. برخی از تحلیلگران معتقدند که این بحران سیاسی آخرین خاکریز حداقلی بود که می توان از آن برای نشان دادن جلوه ای از دموکراسی استفاده کرد.

این مقاله از اینجا به بعد خطاب به ظریف، آذری جهرمی و محمد خاتمی است.

این سه نفر فداکاری کردند تا مسعود به پاستور برود

آقای ظریف، اگر نتوانید موانع بهبود شرایط دیپلماتیک را برطرف کنید، اگر اقدامات شما در سال های آینده منجر به بهبود وضعیت اقتصادی نشود، همان ۹ درصدی که از آن هفته به این هفته پشت سر شما حرکت کردند. همینطور خواهد بود. به شما نمی دهند. درست مثل آن ۵۰ درصدی که تمام تحرکات بی سابقه و عملکرد افق میهناتی شما را بیهوده کردند.

آقای ظریف همین ویدیویی که از همان لحظه رای پزشکان در فضای مجازی پخش شد و کمی کارگردانی شده به نظر می رسد بعدا سوژه ای علیه شما خواهد شد.

این سه نفر فداکاری کردند تا مسعود به پاستور برود

آقای آذری جهرمی سعی می کنید صادق باشید برای نشان دادن جدیدترین ها به کنسرت علی یاسینی می روید که حتما مخاطب آن نیستید. شما در مورد یورو ۲۰۲۴ توییت می کنید و از اهمیت تماشای بازی های اروپایی می گویید، اما متاسفانه مردم با آن لحظه حساس شما را به یاد می آورند و خدای ناکرده دیگر خبری از آن لحظات نباشد، اما نگذارید اتفاقی بیفتد و غرق شوید. به همان پوشش قدیمی

آقای محمد جواد متاسفانه یا خوشبختانه این افراد حافظه تاریخی قوی دارند. در عین حال کار خواهد کرد. اینستاگرام، واتساپ و تلگرام و تمامی دسترسی‌های معمولی که از مردم منع می‌شود، منتظر اقدام شما هستند.

این سه نفر فداکاری کردند تا مسعود به پاستور برود

و اما جناب آقای خاتمی که در مقابل دوربین تلویزیون اشتباه کردید، اما احتمالاً می دانید که دوران تن دادن به این نوع رفتارها گذشته است. حتما شما و مشاورانتان می دانید که حرف های شما مثل آن سال ها تاثیر زیادی روی مردم نمی گذارد. شما پشت ماجرایی بودید که اگر چهار سال بعد به مرحله «می‌خواستیم اما نگذاشتند» برسد، نمی‌دانیم ایران و ایرانی در کجای تاریخ خواهند ایستاد.

بقیه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا