ورزشی

دوری علی دایی از فوتبال ۶ ساله شد!

علی دایی که دوران مربیگری خود را با سایپا آغاز کرد و به عنوان بازیکن-مربی در لیگ برتر قهرمانی شگفت انگیزی را کسب کرد و پس از آن هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت و سپس روی نیمکت پرسپولیس، راهها، صبای قم، نفت نشست. تهران و سایپا. در پنج فصل گذشته او در هیچ باشگاهی حضور نداشته و این روند ادامه داشته است.

اسطوره فوتبال ایران اولین و آخرین تجربه مربیگری را در کنار نارنجپی پوشان پایتخت داشت. تیمی که در لیگ برتر حضور ندارد و در سه فصل اخیر در لیگ اول عملکرد ضعیفی داشته و نتوانسته به سطح اول فوتبال ایران بازگردد.

علی دایی که یک قهرمانی لیگ برتر با سایپا و یک جام حذفی با پرسپولیس در عرصه مربیگری را در کارنامه دارد، به نیمکت نارنجی پوشان بازگشت و در پایان فصل ۹۶-۹۷ موفق شد این تیم را به سهمیه آسیایی برساند. اما ادامه حضورش در این باشگاه به یک سال هم نرسید و دو هفته مانده به پایان لیگ هجدهم از کار برکنار شد و دیگر به لیگ برتر بازنگشت.

بهترین گلزن تاریخ ملی ایران از دوازدهم اردیبهشت ۹۸ که اخراج جنجالی و عجیبی از سایپا داشت، به جز دو باری که رضا درویش برای انتخاب او به عنوان سرمربی پرسپولیس به او مراجعه کرد، سرمربی هیچ تیم لیگ برتری نبوده و پیشنهاد جدی دریافت نکرده است. برخی تیم های دیگر نیز مذاکرات غیررسمی با او داشتند. است.

علی دایی با وجود اینکه در سال های اخیر بحث بازگشت به نیمکت تیم های لیگ برتری مانند پرسپولیس، گل گهر و … مطرح شده است، اما خودش تصمیم گرفته از صحنه فوتبال ایران دور بماند، اما می توان گفت هیچ باشگاهی به طور جدی این موضوع را مطرح نکرده است. با او وارد مذاکره شد. است.

در نقل و انتقالات کنونی که تا چند روز پیش تکلیف بسیاری از تیم ها مشخص نبود، هیچ باشگاهی علی دایی را پیدا نکرد که در نوع خود عجیب و غیرمنتظره بود و باید دید این فاصله تا کجا ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا