بانک و بیمه

مشارکت بانک تجارت با کسب‌وکارها نشانه بلوغ است

به گزارش افق میهن، در این مراسم که در غرفه تفتا در سالن ۸ و ۹ نمایشگاه بین المللی برگزار شد، علی اخوان از اعضای هیئت مدیره شرکت تکنو تجارت حضور داشتند. امیر حکیمی مدیر محصول و رئیس گروه تخصصی توسعه محصول و زنجیره ارزش معاونت بانکی اصناف بانک تجارت و امیر مسعود پورهاشم مدیرعامل باروک حضور داشتند و خبر سرمایه گذاری تکنوترید در باروک را اعلام کردند. بر اساس این سرمایه گذاری، تکنوترید به عنوان بازوی نوآوری و سرمایه گذاری خطرپذیر بانک تجارت، ۲۰ درصد سهامدار باروک شد.

در ادامه علی اخوان، عضو هیئت مدیره شرکت تکنوجرات، به معرفی اهداف و زمینه های فعالیت این شرکت پرداخت و گفت: گروه تکنوترت به عنوان بازوی سرمایه گذاری بانک تجارت در شناسایی ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در شرکت های نوآور عمل می کند. این بانک در قالب یک مرکز ارتباطات و ارتباط با شرکت های خارجی است. اخوان ادامه داد: تلاش ما در تجارت فناوری ایجاد هم افزایی به نفع همه ذینفعان است و تحقق این هدف از طریق ارتباط مستمر با شرکت های حوزه نوآوری و بخش های مختلف بانک تجارت ضروری است.

یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت تکنو تجارت همکاری اخیر خود با گروه باروک را اینگونه توضیح داد: با بررسی این گروه، ایده ارائه شده جذاب و مرتبط با مدیریت مشتریان اصناف بانک را مشاهده کردیم و موافقت لازم برای سرمایه گذاری و همکاری مشترک دریافتی بین بانک تجارت و این گروه.

در ادامه این نشست امیر حکیمی مدیر محصول و رئیس گروه تخصصی توسعه محصول و زنجیره ارزش معاونت بانکی شعب بانک تجارت به بررسی توافقات صورت گرفته بین بانک و باروک در راستای اجرای راهکارهای کلان بانکی در جهت بهبود و ارتقاء پرداخت. همکاری و تعامل با مشتریان تجاری بانک. وی ادامه داد: این گونه مشتریان مدت هاست که به عنوان مشتری واقعی فعالیت می کنند و اکنون در قالب مفهومی جدید به نام «اتحادیه فعال در بانک تجارت» تعریف می شوند. ما در تلاش هستیم تا خدمات بهتری را به این دسته از مشتریان ارائه دهیم.

حکیمی ادامه داد: دستیابی به این هدف مستلزم افزودن محصولات به داشبورد فروشگاه بود تا ابزار لازم برای رفع نیازهای این گروه مشتریان فراهم شود. وی محصول جدید کاسب را یکی از محصولات توسعه یافته برای این منظور دانست و اذعان داشت که این محصول حضور بانک را در بازار هدف محصولات FMCG تقویت می کند. در واقع از یک سو اتحادیه های عرضه کنندگان اقلام قابل فروش در سوپرمارکت ها و هایپرمارکت ها و از سوی دیگر بانکی است که می خواهد به عنوان تامین کننده اعتبار لازم برای خرید کالا از شرکت های پخش عمل کند. این امر اکنون شامل تعدیل نرخ سود تسهیلات بانکی و تبدیل آن به بخشی از کارمزد است که برای تحقق آن اقدامات لازم انجام خواهد شد.

حکیمی با اشاره به اینکه هدف از عرضه محصول جدید، ارتقای حضور بانک در بازار پرمصرف کالاهای مصرفی است، گفت: فرآیندهای این همکاری به گونه ای تعریف شده است که رضایت هر سه طرف را تضمین کند. یعنی بانک، تامین کنندگان محصولات و واحدهای بازرگانی سوپرمارکت.

رئیس گروه تخصصی توسعه محصول و زنجیره ارزش معاونت بانکی اصناف بانک تجارت در تشریح دلیل همکاری این بانک با باروک گفت: در بسیاری از موارد نیاز به کمک گرفتن از توانمندی های بیرونی بانک وجود دارد. وی ادامه داد: به همین دلیل تکنوترید سهامدار باروک شد و برای رفع خلأهای نرم افزاری و سخت افزاری موجود در کسب و کار جدید توافق شد. کسبنو یک محصول بانک تجارت برای مشاغل است که خرده فروشان، عمده فروشان و هایپرمارکت ها می توانند کالاهای مورد نیاز خود را با اعتبار بانک تجارت از تولیدکنندگان و تامین کنندگان خریداری کنند.
حکیمی تاکید کرد: اکنون و با شروع طرح تملک جدید، بخشنامه های این طرح به شعب بانک ها ابلاغ شده است و در آینده نیز برنامه داریم تا چندین آموزش تخصصی در ابعاد مختلف این امر به کارکنان شعب ارائه شود. طرح. وی ادامه داد: در مجموعه بانک و بانکداری اصناف به رفع نیاز، تجهیز واحدهای صنفی و صدور کارت اعتباری ویژه ادامه می دهیم. علاوه بر این، لازم است شرکت های تامین کننده به ماسک های تهیه و توزیع شده توسط باروک مجهز شوند.

در قسمت بعدی این جلسه امیر مسعود پورهاشم مدیرعامل باروک با ابراز خرسندی از سرمایه گذاری شرکت فناور در این شرکت گفت: بارک بازار وام دهی است که توانست برای اولین بار فاینانس تعبیه شده را انجام دهد. زمان در کشور

وی با اشاره به تمرکز بانک تجارت بر ارائه خدمات بانکی مبتنی بر پلتفرم، گفت: در این فرآیند بانک تجارت به‌عنوان ناشر و ضامن اوراق مشارکت عمل می‌کند و باروک به همراه بانک، اکوسیستمی را تشکیل داده‌اند که در حال حاضر معامله‌گران می‌توانند در آن خرید کنند وام های ارائه شده توسط بانک تخصیص و استفاده می شود.

مدیرعامل باروک اعلام کرد: هم اکنون نزدیک به ۱۰ هزار اتحادیه در این بستر ثبت نام کرده اند و تاکنون حدود ۵۰۰ میلیارد تومان وام به شرکت ها اعطا شده است. صدا و سیمای گلستان اولین شرکتی است که با آن همکاری صورت گرفته است. در هفته آینده دو شرکت پخش دیگر به حلقه تامین کنندگان کالا در قالب قرارداد با باروک اضافه می شوند و پیش بینی می شود تا سه ماه آینده تعداد این شرکت ها به ۱۰ شرکت برسد.

پورهاشم در ادامه گفت: اکنون باروک فعالیت خود را در استان های تهران و البرز آغاز کرده است و با اضافه شدن تدریجی استان های بیشتر، تا قبل از پاییز امسال کل کشور را تحت پوشش قرار خواهیم داد.
در بخش پایانی این رویداد، علی اخوان، عضو هیئت مدیره تکنوترید، بر اهمیت مشارکت بانک تجارت در چنین پروژه‌هایی تاکید کرد و گفت: چنین همکاری‌هایی نشان از بلوغ بالای بانک تجارت در برخورد با اکوسیستم نوآوری دارد که این بانک را قادر می‌سازد. به شما اجازه می دهد تا کسب و کارهای دیگری را برای کمک به موفقیت شرکت خود توسعه دهید. وی با بیان اینکه شکل‌گیری چنین همکاری‌هایی به نفع همه طرف‌های درگیر خواهد بود، ابراز امیدواری کرد که این روند با توسعه محصولات و ابزارهای جدید ادامه یابد و زنجیره ارزش بانک به توسعه خود ادامه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا