بانک و بیمه

پانزدهمین حراج سکه دوشنبه برگزار می‌شود

به گزارش افق میهن، بر اساس دستورالعمل برگزاری حراج سکه طلا در سامانه مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران مورخ ۱۹ اسفندماه، اسفند ۱۴۰۲ منتشر شده در سایت رسمی (www.ice.ir)، پانزدهمین جلسه حراج سکه طلا روز دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ برگزار می شود.

این مزایده از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir انجام می شود. موضوع حراج پانزدهم سکه بهار آزادی، نیم سکه و ربع سکه بانک مرکزی سال ۱۳۸۶ و بدون بسته بندی می باشد.

این گزارش نشان می دهد در ۱۴ حراج برگزار شده تاکنون ۲۶۳ هزار و ۵۶۸ قطعه سکه طلا به متقاضیان حراج تعلق گرفته است.

حداکثر ثبت سفارش

حداکثر مبلغ سفارش و خرید برای هر متقاضی در مجموع ۵ قطعه سکه است، بنابراین می تواند ۵ قطعه ربع سکه یا ۵ قطعه نیم سکه یا ۵ قطعه سکه کامل یا ترکیبی از هر سه شامل سکه تمام، نیم سکه باشد. سکه و ربع سکه مجموع هر سه با هم نباید بیشتر از ۵ قطعه باشد.

متقاضیان باید توجه داشته باشند که برای هر سفارش از انواع سکه ها فقط می توانند یک سفارش فعال داشته باشند. این بدان معناست که متقاضیان می توانند قیمت و تعداد سکه ها را تنها یک بار برای ثبت سفارش برای هر نوع سکه تعیین کنند.

شروع جلسه حراج

حراج راس ساعت ۱۲ شروع می شود و مدت زمان ثبت سفارش از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۱۵:۰۰ می باشد. زمان نظارت و تخصیص از ساعت ۱۵ الی ۱۷ همان روز و نتایج مزایده ساعت ۱۷ اعلام می شود.

مزایده از طریق ثبت سفارش و تخصیص بر اساس اولویت قیمت به موقع انجام می شود.

جزئیات بازپرداخت

لازم به ذکر است پرداخت تراکنش با استفاده از کارت هدیه، کارت نقدی، کارت اعتباری مرابحه و کارت بانکی بدون شماره شبا ممنوع بوده و مسئولیت عدم عودت وجه بر عهده متقاضی می باشد.

شایان ذکر است فرآیند بازپرداخت وجوه کیف پول برای سپرده‌گذاری از حساب‌های بانک ملی ایران در همان روز و برای سایر بانک‌ها ظرف مدت ۴۸ ساعت انجام می‌شود.

برنامه تحویل سکه

متقاضیان برای دریافت سکه به برنامه تحویل سکه توجه کنند. شروع دوره تحویل بدون هزینه نگهداری سکه طلا از ۳۰ جولای آغاز می شود و تا ۱۵ مرداد ادامه دارد. در این مدت فقط هزینه تحویل توسط شعب بانک دریافت می شود، هزینه تحویل تمام سکه ۳۰۰۰۰ تومان می باشد.

هرکسی که بین ۷ تا ۱۴ آگوست درخواست دریافت سکه داشته باشد باید علاوه بر هزینه تحویل، هزینه ذخیره سازی را نیز بپردازد. هزینه نگهداری سکه طلا روزانه ۵۰۰۰۰ تومان به ازای هر قطعه سکه و به شعبه بانک واریز می شود. تعطیلات نیز شامل این هزینه می شود.

در صورت عدم دریافت سکه توسط مردم در مهلت مقرر برای تحویل سکه، تراکنش باطل می شود و پس از اعلام بانک تراکنش، پس از کسر هزینه خرید و سایر هزینه های عملیاتی، وجه به کیف پول خریدار بازگردانده می شود. در صورت ابطال معامله به دلیل عدم مراجعه خریدار به شعبه منتخب در سامانه در مهلت مقرر برای دریافت سکه طلا، خریدار به مدت ۱۸۰ روز از ثبت سفارش در سامانه منع خواهد شد.

یادداشت شده – مورد دقت نظر واقع شده؛ متقاضیان شرکت در حراج سکه طلا سامانه معاملات مرکز بورس ایران می توانند در ۷ روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته از طریق سامانه معاملاتی این مرکز به نشانی market.ice.ir ثبت نام و احراز هویت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا