اخبار بورس

رشد سودآوری “ومهان” به ۷ هزار میلیارد تومان/ موافقت اصولی اوراق وکالت را دریافت کردیم

مدیرعامل گروه توسعه مالی مهر آینده:

مدیرعامل گروه توسعه مالی مهر آیندهنگ گفت: در سال ۱۴۰۲ سودآوری شرکت تغییر قابل توجهی یافت و از ۴ همات به ۷ همات رسید. علاوه بر این، جریان نقدی وارد شده به شرکت، جریان نقدی خوبی بود.

محمدمهدی مومن زاده، مدیرعامل گروه توسعه مالی مهر آینده در گفتگو با افق میهنوی در خصوص عملکرد این شرکت در سال گذشته اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ سودآوری شرکت تغییر مثبت کرد و از ۴ به ۷ هماتات رسید. علاوه بر این، جریان نقدی وارد شده به شرکت، جریان نقدی خوبی بود.

وی افزود: دلیل این مشکل تغییر ترکیب سبد بوده است. ما سهامی خریدیم که هم پروژه محور هستند و هم سود سهام خوبی دارند و این جریان نقدی خوبی را در سبد به ما داد. این امر باعث شد تا بتوانیم سود سهامداران را به ویژه یک روز پس از مجمع عمومی عادی سالیانه تقسیم کنیم.

مومن زاده تصریح کرد: ذخایر سنگ آهن را رها کردیم و به جای آن ذخایر پالایشی و پتروشیمی را اضافه کردیم. همچنین در سال گذشته از ۳ هزار میلیارد تومان به ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه داشتیم.

وی بیان کرد: کارهای ابتکاری نیز در شرکت انجام داده ایم. اسناد وکالتنامه را به صورت موافقت اصولی دریافت کردیم.

مدیرعامل «موهن» هر روز در تلاش است تا شرایط بهتری را برای این شرکت فراهم کند. سعی کرده ایم شرکت را با استانداردهای ملی و بین المللی هماهنگ کنیم تا در بازار سرمایه به یک شرکت متعادل تبدیل شویم. اگر مجوزهای مورد نظر را دریافت کنیم، شرکت می تواند درآمد مبتنی بر خدمات نیز ایجاد کند.

وی افزود: مشکل دیگر این بود که شرکت را با استفاده از پارامترهای مختلف اندازه گیری کردیم. برخی از آنها را از مقالات و پایان نامه ها استخراج کردیم. اینها نشان می دهد که نقدینگی سهام ما بهبود چشمگیری داشته و در نهایت رضایت سهامداران از سهام «ووهان» نسبت به سایر شرکت ها بهتر است.

وی درباره جهت گیری سرمایه گذاری در سال جاری گفت: در سال ۱۴۰۳ به شرکت هایی که سود سهام خوبی دارند مراجعه کرده و به سبد سهام شرکت اضافه می کنیم. برخی از شرکت های ما این ویژگی را ندارند و آینده خوبی را برای آنها پیش بینی نمی کنیم. به همین دلیل است که ما سعی می کنیم از آنها خارج شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا