بانک و بیمه

امضای نخستین قرارداد پیمان پولی ایران و روسیه| اتصال شبکه شتاب به پرداخت کارتی «میر»

به گزارش افق میهن، محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در نشست دوجانبه روسای بانک های مرکزی ایران و روسیه در حاشیه کنگره مالی روسیه پنجشنبه گذشته در سن پترزبورگ، همه شرکت کردند. اقدامات مشترک در سال ۲۰۱۴ نهایی شد و تمام اقدامات قبلاً توافق شده وارد فاز عملیاتی شد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین گفت: در این جلسه سند همکاری جدید در خصوص اقدامات مشترک آتی به امضای روسای کل بانک های مرکزی دو کشور رسید.

وی در خصوص ظرفیت های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه تاکید کرد: در پایان نشست دوجانبه با رئیس بانک مرکزی روسیه، قرارداد پولی دوجانبه برای تامین نقدینگی ارزهای ملی برای مبادلات تجاری منعقد شد. و به زودی با افتتاح زیرساخت های توافق شده برای معاملات برون مرزی ریالی (ریال برون مرزی) در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران، دستورالعمل های لازم به شبکه بانکی و معامله گران مخابره می شود.

فرزین یادآور شد: با تفاهم نامه پولی نرخ ارز بر اساس ارزهای داخلی ریال و روبل خواهد بود و نیازی به استفاده از ارز دیگری نیست و آغازی بر جهش در بورس های تجاری کشور خواهد بود که شامل آن می شود. بسیاری از ریسک ها برای تبدیل ارز است و این بر مبادلات با سایر ارزها تأثیر می گذارد. بنابراین این امر برای تجار ایرانی و سرمایه گذاران روسی بسیار مهم است.

اتصال شبکه پرداخت کارتی میر روسیه با شبکه شتاب ایرانیان تکمیل شد

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص روابط پولی و بانکی ایران و روسیه گفت: در نشست دوجانبه هیئت کارشناسی دو طرف، الزامات اتصال شبکه پرداخت میر کارت روسیه با ایرانیان به طور همزمان نهایی شد شبکه شتاب، این پروژه ملحق شده وارد فاز عملیاتی می شود که فاز اول آن اواخر ماه آینده (اوایل ماه آینده) آغاز می شود. شهریور ماه) قابل استفاده برای شهروندان ایرانی است.

وی ادامه داد: در این مرحله کارت های بانکی شبکه شتاب ایرانیان در تمامی دستگاه های خودپرداز روسیه به صورت کارت هوشمند با کارت بانکی (کهربا) قابل استفاده خواهد بود و شهروندان ایرانی می توانند از روسیه روبلی دریافت کنند. دستگاه های خودپرداز کارت های بانکی آنها. .

فرزین تصریح کرد: مرحله دوم این اتصال به نفع اتباع روسیه در ایران خواهد بود و در مرحله سوم کارت های ایرانی شتاب در نقاط پذیرش روسیه پردازش می شود.

اعلام جزئیات تخصیص ارز اربعین به زائران متقاضی

رئیس بانک مرکزی در خصوص تخصیص ارز اربعین به زائران متقاضی در سال جاری گفت: در این زمینه سال گذشته تلاش کردیم تا ارز را ۲۰ روز مانده به اربعین در اختیار متقاضیان قرار دهیم. البته برخی معتقد بودند که بهتر است این اتفاق زودتر بیفتد. از این رو، امسال آمادگی داریم پس از برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی، عرضه ارز اربعین به صورت دینار در شعب منتخب شبکه بانکی را آغاز کرده و از زائران محترم تجلیل کنیم.

وی تاکید کرد: در اربعین امسال به هر متقاضی ۲۰۰ هزار دینار با نرخ ETS پرداخت می شود که در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران مبادله می شود و از طریق شعب منتخب شبکه بانکی در شهرها و روستاها هیچ کارمزدی دریافت نمی شود. این کار برای اینکه زائرین گرانقدر اربعین حسینی دچار مشکل نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا