ترندهای روز

سرنوشت سیاسی دو «بهاره» که ۱۸۰درجه با هم تفاوت دارند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

دیروز نام دو بهاره در ماجرای افق میهنات ریاست جمهوری دیده شد. یکی «بهاره هدایت» فعال سیاسی که در مصاحبه ای در مخالفت با رای دادن صحبت کرد و دیگری «بهاره رهنما» که عکسش در صف رای گیری و در شعبه اخذ رای منتشر شد تا این دو بهاره به نمادها و بازنمایی دو شیوه مواجهه با افق میهنات و شیوه فعالیت سیاسی تبدیل می شوند. تبدیل شود

بهاره هدایت در مصاحبه ای با انتقاد از برخی اقلیت های جامعه گفت: جمعی از روشنفکران و نخبگان کمکی نکردند صدای این مردم ساکت شنیده شود، نگرانی و تأسف من و اصلاً دلیل انجام این مصاحبه. ، برای رساندن اعتراض من به دیگران است.”

از طرفی بهاره رهنما یکی از محبوب ترین بازیگران سینما بوده و ازدواج و زندگی خصوصی او همیشه خبرساز بوده است. البته او پیش از این با حضور در محافل و رویدادهای رسمی خبرساز شده بود.

همین چند هفته پیش عکسی از او با چادر رنگارنگ در سفر کربلا منتشر شد و حالا با لباسی متفاوت در صف رای گیری به تن کرده است. سال ها پیش ویدئویی از خواندن دعای او روی منبر در یک میز همه را شگفت زده کرد. حال رفتار این دو بهار، یکی از دنیای سیاست و دیگری از دنیای سینما، روایتی از دو مدل کنشگری اجتماعی است که یکی به پای صندوق رای ختم می شود و دیگری با خشونت با رای. جعبه این روایتی از تضادهای داخلی ایران معاصر است.

شاید مهمتر از هر چیزی این باشد که دنیای افرادی که به مشارکت با دنیای افرادی که تصمیم می گیرند اعتقاد دارند در تعامل و صلح است. مثلاً گزارش شده بود که افرادی مانند میرحسن موسوی، زهرا رهنورد، محمود احمدی نژاد، عبدالله مومنی و فیضه هاشمی در افق میهنات شرکت نکردند و از سوی دیگر فردی مانند علیرضا رجایی تصمیم به رای دادن گرفت. مانند حضور پرویز پرستویی و ارتقای او برای پزشکان در میان سکوت جمع کثیری از سلبریتی ها، همه این اختلاف نظرها حکایت از عصر جدیدی در ایران دارد که ظاهراً مردم تصمیم گرفته اند با وجود اختلافاتی که در فعالیت های سیاسی دارند کنار هم بمانند و صحبت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا