طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 17 تیر 1403 / جهش تقاضا دلار را از ریزش منصرف کرد

به گزارش افق میهن:



قیمت دلار به کریدور ششم بازگشت



در ابتدای هفته سوم تیرماه نرخ دلار با نتایج انتخابات ریاست جمهوری پیوند خورد و روند نزولی را به ثبت رساند. این اسکناس روز شنبه با افت دو هزار تومانی به راهروی پنجم بازگشت اما چند ساعتی کمتر در آنجا ماند و در راهرو ششم کار خود را به پایان رساند.



به گزارش افق میهن، روز شنبه قیمت دلار با دو هزار تومان ریزش به کریدور پنجم سقوط کرد و در آخرین کانال این کریدور معامله شد، اما چند ساعتی کمتر ادامه یافت و در ششم به کار خود پایان داد. راهرو.

اعلام نتایج چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نخستین ساعات معاملات روز شنبه، ریتم بازارهای مالی را کند کرد و نوسانات در کریدور پنجم تا نیمه های روز ادامه داشت. با این حال رشد تقاضا در پایان روز معاملاتی بار دیگر دلار را وارد کریدور ششم کرد. اسکناس آمریکایی در آخرین تراکنش روز شنبه ۱۶ تیر در طبقه راهرو ششم بسته بود.

معامله گران معتقدند که ثبات موقت قیمت دلار در کریدور پنجم و بازگشت دلار به کریدور ششم تحت تاثیر افزایش تقاضا برای خرید اسکناس دلار بوده است. آنها می گویند افزایش کوتاه مدت انتظارات تورمی دلیل اصلی جهش های دوره ای قیمت دلار است.

پیش بینی قیمت دلار

اقتصاددانان به دلیل خوش بینی های سیاسی و پیروزی کاندیدای معتدل در هفته های اخیر کاهش قیمت ارز را پیش بینی کرده بودند. آنها معتقدند که تأثیر بازارهای مالی بر رویدادهای سیاسی محدود و کوتاه مدت است و نرخ ارز به جای مشکلات روانی و انتظارات تورمی، با متغیرهای اقتصادی مرتبط است.

به نظر می رسد بازار ارز در چند روز آینده جایگاه خود را پیدا کرده و طی دو تا سه روز آینده به تعادل نسبی خواهد رسید.

تتر با فراز و نشیب دلار همسو شد

پوند انگلیس با کاهش ۱۰۰۰ تومانی و ۷۳۰ تومانی با قیمت ۷۶۷۳۰ تومان معامله شد و یورو نیز با ۵۰۰ تومان کاهش در قیمت ۶۵۰۰۰ تومان به پایان رسید.

لازم به ذکر است روز شنبه اسکناس دلار با قیمت ۴۶ هزار و ۲۷۳ تومان و حواله دلار نیز ۴۳ هزار و ۲۰۶ تومان فروخته شد و بیش از ۱۰۰ تومان گران شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا