ترندهای روز

نیروی «اس‌اس» چه تفاوتی با ارتش عادی آلمان داشت؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

نیروی «SS» از چند جهت با ورماخت (به معنای ارتش منظم) متفاوت بود. شاید واضح ترین تفاوت آن وفاداری متعصبانه آن به شخص هیتلر و ارزش های نژادی و سیاسی نازی ها بود.

افسران و سربازان اس اس به هیتلر سوگند وفاداری کردند و قول “وفاداری مطلق” دادند. شعار اس اس این بود: “افتخار من وفاداری است”. قسم خونی بود که بر خنجرها و سگک کمربندهای متحدالشکلشان حک شده بود.

یکی دیگر از ویژگی های متمایز اس اس ترکیب نژادی آن بود. هاینریش هیملر به عنوان فرمانده اس اس، این نیرو را نه تنها به عنوان یک نیروی نظامی نخبه، بلکه به عنوان مظهر خلوص نژادی تصور می کرد.

او دستور داد که همه افراد استخدام شده قبل از پذیرش، تحت شرایط فیزیکی دقیق و تحقیقات تبارشناسی قرار گیرند. به عنوان مثال، داوطلبان گارد لایف (هنگ محافظ هیتلر) باید این ویژگی ها را داشته باشند: آنها باید بین ۲۳ تا ۳۵ سال، قد ۱۸۰ سانتی متر، خون آلمانی داشته باشند و سابقه رفتار مجرمانه یا اعتیاد به الکل نداشته باشند.

الزامات نژادی برای افسران اس اس حتی سختگیرتر بود. در طول دهه ۱۹۳۰، نامزدهای افسری باید مدارک تایید شده ای از میراث آریایی که قدمت آن به دهه ۱۷۵۰ باز می گردد ارائه می کردند.

ساختاری که در تصویر می بینید فلدرنهال یا «تالار مارشال ها» است، ایوان بزرگ سرپوشیده در مونیخ. این سازه که از Loggia dei Lancei در فلورانس گرفته شده است، در سال ۱۸۴۱ توسط پادشاه باواریا، لودویگ اول، برای ادای احترام به سنت نظامی خود ساخته شد.

صبح روز جمعه ۹ نوامبر ۱۹۲۳، فلدرنهال صحنه رویارویی پلیس ایالت باواریا و پیروان آدولف هیتلر بود که در آن حزب نازی تلاش کرد به وزارت دفاع باواریا یورش برد. این نقطه اوج کودتای نافرجام نازی ها برای تسلط بر ایالت بایرن بود که معمولاً به آن کودتای مونیخ می گویند. در درگیری‌های مسلحانه آن روز، چهار پلیس و شانزده نفر از راهپیمایان کشته شدند. افراد زیادی از جمله هرمان گورینگ زخمی شدند. یکی از بنرهای سواستیکا نازی ها به خون آغشته شد و این پرچم بعدها به پرچم خون معروف جنبش نازی تبدیل شد.

پس از به دست گرفتن قدرت توسط نازی ها در سال ۱۹۳۳، هیتلر فلدرنهال را به یادبود نازی هایی تبدیل کرد که در آن کودتای نافرجام کشته شدند. یادبودی برای مردان کشته شده SA در سمت شرقی آن، روبروی محل تیراندازی قرار داده شد. این بنای تاریخی که بنای یادبود جنبش نامیده می شود توسط پل لودویگ تروست ساخته شده است. ساختمان این سازه مستطیل شکل بود که نام مردگان در آن درج شده بود و تحت حفاظت تشریفاتی دائمی اس اس قرار داشت.

میدان Udineplatz در مقابل Feldherrnhalle به عنوان محل رژه برای اس اس که اغلب در آنجا تجمعات شبانه برگزار می کردند، عمل می کرد. در طول این تجمعات، نیروهای جدید اس اس وفاداری خود را به هیتلر سوگند یاد کردند. از عابران نیز انتظار می رفت این مکان را با سلام نازی ها گرامی بدارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا