ترندهای روز

اولین واکنش قالیباف به نتایج افق میهنات

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

محمدباقر قالیباف در پیامی پیروزی مسعود بیزیکیان در چهاردهمین دوره افق میهنات ریاست جمهوری را تبریک گفت و بر حمایت مجلس از دولت چهاردهم تاکید کرد.

اولین واکنش قالیباف به نتایج افق میهنات

متن این پیام به شرح زیر است:

نام خداوند بخشنده

چهاردهمین دوره افق میهنات ریاست جمهوری نشان از اقتدار ساختاری بی نظیر جمهوری اسلامی ایران دارد چرا که این افق میهنات بر اساس راهبردهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب با حضور و رقابت جدی همه سلیقه های سیاسی و در امنیت کامل برگزار می شود. ، آرامش و سلامتی، فقط چند هفته بعد. فقدان رئیس جمهور عزیزمان به بهترین شکل ممکن پایان یافت و مردم عزیز ایران و سایر کشورها این صحنه سیاسی را دیدند، صحنه ای که بی شک از چشم دشمنان دور نمانده و در نتیجه بر اقتدار و امنیت ما خواهد افزود. کشور عزیز

البته واضح است که نمایش اقتدار و اقتدار ساختاری نظام جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه به معنای عدم نگرانی از کاهش مشارکت در این افق میهنات به ویژه در مرحله اول آن نیست. مدتی است که این نگرانی وجود داشته است و اکنون وقت آن رسیده است که ما مسئولان با صراحت، علنی و دغدغه مندی، رویکردها و دیدگاه های علمی متفاوتی را درباره علل این کاهش مشارکت بشنویم و بر اساس آن تصمیم بگیریم. و اقدامات عملی انجام دهد.

در اینجا بر خود لازم می دانم از رهبر معظم انقلاب که زمینه مشارکت حداکثری مردم را ایجاد کردند تشکر و قدردانی صمیمانه خود را از همه مردمی که با وجود همه سختی های معیشتی و همه مشکلات به پای صندوق های رای آمدند، بنمایم. ناملایمات به ویژه اینکه مشارکت ۵۰ درصدی در مرحله دوم فرصتی دیگر برای بهبود رویه ها به ویژه تغییر در نظام اداری کشور به ما داد تا شرایط را برای مشارکت روزافزون در عزت نظام مردمی جمهوری اسلامی فراهم کنیم.

باید افق میهنات را فرصتی گرانبها برای بازنگری در شیوه ها، رفتارها و سیاست ها بدانیم. فرصتی برای افزایش همدلی و همکاری در سطوح مختلف سیاسی و اجتماعی.

ما باید نتیجه افق میهنات را ملاک تنظیم رفتار و منش سیاسی و اجتماعی خود بدانیم و همه ما از مسئولان و گروه های سیاسی گرفته تا مراجع سیاسی و اجتماعی بر اساس این نتایج به دنبال ارزیابی رفتار و منش سیاسی خود باشیم. جهت گیری های سیاسی بیایید خود را با اراده مردم در چارچوب مبانی انقلاب همسو کنیم.

همچنین به ریاست محترم جمهور منتخب، برادر عزیز و گرانقدرم جناب آقای دکتر مسعود البدیشیان که رای اعتماد ملت شریف ایران را به دست آوردند صمیمانه تبریک می گویم و از ایشان بابت تاکید بر وحدت داخلی و همفکری در این زمینه تشکر می کنم. مبارزات افق میهناتی ایشان با عمل به سیاست های رهبر معظم انقلاب و همچنین اجرای قانون برنامه هفتم پیشرفت کشور به عنوان برنامه اصلی خود این دو راهکار را بهترین بستر برای همدلی و همکاری و تعامل بین قوا عنوان کردند.

تمام دغدغه مجلس دوازدهم پاسخگویی به مطالبات مردم به ویژه حل مشکلات اقتصادی است و در این راستا در چارچوب قوانین مجلس دوازدهم خود را با دولت چهاردهم می داند و نمی دهد. هر گونه کمک و حمایت را بر عهده می گیرد و نظارت دلسوزانه و موثر را وظیفه خود می داند که دولت باید برای رسیدن به آسایش مردم و پیشرفت کشور کمک کند.

بار دیگر ضمن تبریک به رئیس جمهور محترم و منتخب، خدمت هر چه بیشتر به مردم عزیز ایران را از خداوند متعال خواستارم.

محمد باقر قالیباف

رئیس شورای اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا