اخبار اقتصاد ایران

پیش‌فروش بلیت‌های بازگشت زائران اربعین در ۳ مرز :: افق میهن

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: قرار است امسال برای اولین بار بلیت های رفت و برگشت از سفر اربعین در سه مرز باشماق، خسروی و تمرچین پیش فروش شود.

به گزارش افق میهن، حمیدرضا شهرکی در حاشیه نشست مشترک مدیریت حمل و نقل سفر اربعین اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مسئولیت برگزاری همایش عظیم اربعین حسینی را در ادارات مختلف بر عهده دارد که مهم ترین آن حمل و نقل زائران است.
شهرکی با بیان اینکه سال گذشته دو میلیون و ۱۰۰ هزار زائر از مبادی داخلی به مرزهای اربعین و بالعکس از مرزهای اربعین به مقاصد داخلی برای شرکت در همایش اربعین توسط ناوگان حمل و نقل عمومی منتقل شدند، افزود: امسال مدیریت باید داشته باشد. ظرفیت قوی تر برای جابجایی زائران، در این راستا امسال برای اولین بار در مرزهای خسروی، باشماق و تمرچین پیش فروش بلیت رفت و برگشت را انجام می دهیم.
وی در ادامه به مشارکت مردم در امر حمل و نقل و در قالب طرح سفر مشترک «نظر صفر» اشاره کرد و اذعان داشت: از افرادی که در صورت خالی بودن ظرفیت در وسیله نقلیه خود از خودروی شخصی برای جابجایی استفاده می کنند و می خواهند انتقال زائران خواهشمند است در این امر مهم مشارکت داشته باشند، همچنین از بسترهای اینترنتی ارائه دهنده خدمات حمل و نقل مسافر در جابجایی زائران کمک گرفته خواهد شد.
بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، شهرکی از برگزاری دو مانور بزرگ پیش از آغاز همایش بزرگ اربعین خبر داد و افزود: آنچه در حوزه حمل و نقل حاصل شده استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است. بخشی که مسئولیت سرمایه گذاری در این حوزه را بر عهده دارد، لذا با برگزاری جلساتی برای هماهنگی و مشارکت تشکل ها، انجمن ها و اتحادیه های مربوطه امیدواریم بتوانیم بهترین خدمات را به زائران حسینی ارائه دهیم.
معاونت حمل و نقل سازمان در ادامه بهسازی و ایمن سازی محورهای منتهی به پایانه های مرزی، خدمات رسانی بیش از ۱۱۰۰ مجتمع خدماتی رفاهی حاشیه جاده ای، بهبود شرایط خدماتی (نصب سایه بان، سیستم سرمایشی، مه پاش، سرویس بهداشتی، خوابگاه راننده، … در پایانه های مرزی استفاده از سامانه های جاده ای اعم از تردد شمار، پلاک خوان، دستگاه های نظارتی و تردد در قالب سالن های نظارتی و ارائه برنامه ها و محتوای فرهنگی و مذهبی و … از جمله وظایف است. سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در همایش عظیم پیاده روی. اربعین حسینی گفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا