ترندهای روز

زمان برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

یکی از اعضای هیات رئیسه شورای اسلامی گفت: جلسات بررسی صلاحیت و رای اعتماد به وزرای دولت چهاردهم شهریورماه برگزار می شود.

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون رئیس مجلس گفت: مراسم تحلیف رئیس جمهور چهاردهم یا پانزدهم است. مرداد برگزار می شود و پس از آن رئیس جمهور منتخب ۱۵ روز فرصت دارد تا وزرای پیشنهادی خود را برای رای اعتماد به مجلس معرفی کند و در نتیجه جلسات مجلس برای بررسی صلاحیت اعتماد به وزرا تشکیل شود. شهریور برگزار خواهد شد.

وی افزود: جلسه علنی مجلس برای بررسی و رای گیری استعفای مسعود مزکیان از نماینده مردم تبریز نیز یکشنبه ۳۱ برگزار می شود. تیر ماه برگزار می شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: بر اساس مواد ۹۰ تا ۹۳ آیین نامه داخلی مجلس، نماینده مستعفی ۳۰ دقیقه فرصت دارد دلایل استعفای خود را توضیح دهد و مخالفان یا مخالفان استعفا نیز حداکثر ۳۰ دقیقه فرصت دارند تا صحبت کنند. در صحن مجلس استعفا داد. رأی گیری خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: بر اساس آیین نامه مجلس استعفای نماینده مستعفی می تواند توسط نماینده مستعفی یا نماینده وی که باید نماینده مجلس باشد به هیئت رئیسه ارائه شود و در در جلسه بررسی استعفا، نماینده مستعفی یا فردی به نمایندگی از ایشان که باید نماینده مجلس نیز باشد، دلایل استعفای خود را در صحن مجلس بیان کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا