اخبار بورس

نرخ فروش لاستیک‌های بایاس “پتایر” بالاتر از رقباست/ بهره برداری فاز اول پروژه مهدی شهر سمنان در پایان مهرماه

در جلسه شرکت ایران تایر به موارد زیر اشاره شد:

مدیرعامل ایران تایر گفت: در پروژه مهدی سمنان شهر سمنان تاریخ نصب و راه اندازی فاز اول ۹ مهر و پایان فاز اول از ۱۰ دی ماه ۱۴۰۴ به صورت عملیاتی تعیین شده است.

چیزی را گزارش کنید افق میهنمجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ایران تایر که در نهم دی ماه ۱۴۰۲ خاتمه یافت با حضور صاحبان سهام تشکیل شد.

در این مجمع هادی امیرشقاقی مدیرعامل شرکت ایران تایر درباره عملکرد شرکت ایران تایر توضیح داد: مساحت سیم رادیال ۷۵ درصد تولید را به خود اختصاص داده است. در سال ۱۴۰۰ ۱۷۸۴۳ تن، در ۱۴۰۱ ۱۵۴۹۱ تن و در ۱۴۰۲ ۲۰۳۳۸ تن بوده است.

وی افزود: در گروه محصولات بایاس در سال ۱۴۰۰ ۸ هزار و ۳۳۹ تن، در سال ۱۴۰۱ ۷ هزار و ۵۶۲ تن، در سال ۱۴۰۲ این میزان به ۷ هزار و ۶۷۰ تن رسید، رشد یک درصدی را تجربه می کنیم.

مدیرعامل شرکت ایران تایر تصریح کرد: روند افزایش تولید ایران تایر در سال های اخیر مشهود است. بنابراین در سال ۱۴۰۲ با تولید ۲۸۲۶۰ تن محصول به رشد ۳.۸ درصدی نسبت به ۲۷۲۲۴ تن در سال ۱۴۰۱ دست یافتیم.

امیر شقاقی ایران تایر را با شرکت های رقیب مقایسه کرد و گفت: اگر بخواهیم ایران تایر را با شرکت های رقیب مقایسه کنیم، می بینیم که شرکت ایران تایر در سال های اخیر تغییرات و رشد تولید را تجربه کرده است و نشان می دهد ایران تایر ۱۲ درصد تولید را به خود اختصاص داده است. این رقم در سال گذشته ۸ تا ۱۰ درصد بوده است. یعنی ۴ درصد رشد در این حوزه وجود دارد. مجموع تولید لاستیک در صنعت تایر کشور در سال ۱۴۰۲ به ۲۳۴ هزار و ۸۵۱ تن رسید که نسبت به سال قبل از آن ده درصد کاهش داشت.

وی خاطرنشان کرد: کل حجم فروش ایران تایر در سال ۱۴۰۲، یک هزار و ۹۹۱۰ تن وایر رادیال، ۸۰۷۲ تن در گروه وایر ماندگار و ۱۸۲ تن در سایر موارد بوده است. فروش خالص در سال ۱۴۰۲ به ۲۰۳۶۷ تن افزایش یافت. در مجموع فروش ایران تایر در سال ۱۴۰۲ از ۲۰۴۷۸ به ۳۱۱۰۴ میلیون ریال رشد نشان داد. این میزان ۳.۱ درصد از فروش شرکت ایران تایر در سال گذشته را شامل می شود.

امیر شقاقی درباره افزایش تولید محصول گفت: امسال روند افزایشی را که در سال های گذشته شاهد بودیم ادامه می دهیم و روند صعودی حجم فروش نه تنها روند خود را حفظ می کند، بلکه حتی دو برابر می شود. از سال ۲۰۱۷ که حجم ۲۱۰۴۷۱ تن بوده است، طی ۵ سال این میزان به ۲۸۰۷۲ تن افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش ۳۰ درصدی حجم فروش است.

مدیرعامل «پیتر» در خصوص میانگین قیمت فروش محصولات گفت: در سال ۱۴۰۲ میانگین قیمت فروش هر کیلوگرم حدود ۱۱۰ هزار تومان، در سال ۱۴۰۱ حدود ۷ هزار و ۳۷۰۰ تومان در هر کیلوگرم و در سال قبل ۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان بوده است. کیلویی تومان. در سال ۱۴۰۳ نرخ فروش کیلویی ۱۴۰۰۰۰ تومان بود. قیمت فروش ما در مقایسه با رقبا بالاترین است. با رادیال سیمی ما دومین شرکتی هستیم که بالاترین قیمت فروش را بعد از یکی از رقبای خود داریم.

وی در خصوص مواد اولیه لاستیک گفت: ۲۷ درصد مواد مورد نیاز ما لاستیک طبیعی، ۱۹ درصد لاستیک طبیعی، ۲۷ درصد کربن سیاه و ۲۳ درصد سایر گروه ها هستند.

امیر شقاقی گفت: بازده سرمایه، دوره وصول بدهی، بازده فروش و ارزش دفتری هر سهم در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ همگی نشان از وضعیت مطلوب شرکت دارد.

وی در خصوص برنامه های آتی این شرکت خاطرنشان کرد: برای حفظ و ارتقای کیفیت نیروی انسانی به طور مستمر در حال آموزش در حوزه سرمایه انسانی هستیم. پیگیر انگیزه و بهبود معیشت هستیم که در سال ۱۴۰۲ با اجرای طرح طبقه بندی مشاغل تا حد زیادی آن را اجرا کرده ایم. اجرای نظام های ارزیابی عملکرد و تدوین نظام حقوق و دستمزد و توسعه و تکمیل پروژه مهدی شهر را در دستور کار قرار داده ایم. ما بازسازی پروژه را پیش بردیم و یک تیم حرفه ای را تعیین کردیم که کار را می داند. برای تامین مالی این کار اوراق مرابه به ارزش یک میلیارد تومان منتشر کردیم. قصد داریم در فاز اول ۷۰۰۰ تن محصول تولید کنیم. در مراحل بعدی افزایش ۲۵۰۰۰ تنی حجم محصول را در نظر داریم. با توجه به فعالیت های تکمیلی، پیش بینی می شود فاز اول تا پایان مهرماه به بهره برداری برسد.

مدیرعامل پتایر ادامه داد: بازسازی و نوسازی تجهیزات کارخانه تهران از دیگر اقدامات آتی شرکت ایران تایر است. با توجه به قدیمی بودن ماشین آلات و سپری شدن بخش زیادی از عمر مفید آنها، افزایش کیفیت محصولات تولیدی و برنامه نوسازی و بهبود آنها را با تامین مالی مناسبی که در نظر داریم تلفیق کرده ایم.

امیرشقاقی در همین راستا ادامه داد: بهبود شبکه توزیع و ارائه و توزیع برنامه های دقیقی از جمله توسعه شبکه مدیریت و گنجاندن خودروسازان در برنامه های توزیع در قالب قراردادهایی که منجر به ارتقای برندسازی و افزایش قیمت می شود. کیفیت محصولات همچنین حاشیه سود شرکت را بهبود می بخشد.

وی گفت: در پروژه مهدی شهر سمنان تاریخ نصب و راه اندازی فاز اول ۹ مهرماه در نظر گرفته شده و پایان فاز اول از ۱۰ دی ماه ۱۴۰۴ عملیاتی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا