طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 18 تیر 1403 / آرامش دلار در سایه خوش‌بینی معامله‌گران

به گزارش افق میهن:






قیمت دلار در دومین روز هفته در انتهای کریدور ششم معامله می شد و این روند با مشکل مواجه شد. تحمل قیمت در بازار ارز بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان در نوسان بود. دلالان خوش بینی به آینده اقتصاد کشور را دلیل ثبات فعلی بازار ارز می دانند. اما کارشناسان اقتصادی معتقدند روند قیمت دلار رو به افزایش است و متغیرهای اقتصادی نوید افزایش ارزش بازارهای مالی را می دهند.



به گزارش افق میهن، قیمت دلار در روز یکشنبه ثبات نسبی داشت و تحمل قیمت نوسانات محدودی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان داشت. بررسی بازار ارز حکایت از تعادل در روند عرضه و تقاضا دارد و بازارساز سعی می کند محدوده فعلی قبض آمریکا را حفظ کند.

معامله گران معتقدند که دلار در کریدور ششم به یک طبقه رسیده و افزایش تقاضا اجازه نمی دهد قیمت دلار بیشتر از این کاهش پیدا کند. برخی فعالان بازار ارز معتقدند قیمت دلار تا مراسم تحلیف ریاست جمهوری به نصف می رسد. مرداد در محدوده فعلی با تلرانس ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان نوسان می کند و بازارهای مالی فعلا آرام خواهند بود.

پیش بینی قیمت دلار

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که دلار به دلیل رویدادهای سیاسی با کاهش شدید قیمت مواجه نخواهد شد. آنها می گویند تنها تاثیری که انتخاب رئیس جمهور جدید می تواند بر بازارهای مالی داشته باشد، افزایش آهسته تر قیمت ها است. تحلیلگران بازار مالی کف قیمت دلار را آخرین گام های کریدور پنجم می دانند و پیش بینی می کنند سقف قیمتی این تبصره تا پایان سال دو کریدور بیشتر شود. به گفته آنها، صنایع بالادستی کشور خود را با افزایش قیمت دلار تطبیق داده اند و تلاش ها و سیگنال های سیاستگذاران مبنی بر روند نزولی بازار ارز مثمر ثمر نبوده است.

ارزهای اصلی افزایش یافتند

لازم به ذکر است قیمت درهم روز یکشنبه ۱۶۱۵۰ تومان بوده است. این اسکناس در دومین روز هفته رفت و آمد داشت و در نهایت ۱۰ تومان افزایش محدود را نسبت به شنبه تجربه کرد. قیمت تتر ۶۰ هزار و ۳۵۰ تومان بود و ۱۰۰ تومان کاهش یافت.

پوند انگلیس با هزار تومان افت به قیمت ۷۷ هزار و ۳۵۰ تومان و ۷۰۰ تومان افزایش معامله شد و یورو نیز با ۶۰۰ تومان افزایش به قیمت ۶۵ هزار و ۶۰۰ تومان به کار خود پایان داد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا