اخبار اقتصاد ایران

متوسط قیمت خانه در تهران متری چند؟

بر اساس گزارش بانک مرکزی، متوسط ​​قیمت هر مترمربع مسکن در پایتخت در خردادماه امسال ۸۵.۹ میلیون تومان بوده که نسبت به اردیبهشت ۱.۴ درصد در سال جاری و در مقایسه با خرداد سال گذشته ۹.۷ درصد افزایش داشته است.

بانک مرکزی در گزارشی برگرفته از آمار سامانه ثبت معاملات املاک کشور، تحولات بازار مسکن تهران در خرداد ۱۴۰۳ را منتشر کرده است که بر اساس آن در خرداد ۱۴۰۳ تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی در تهران ۳.۹ هزار واحد بوده است. واحدها دریافتی مسکونی که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۰.۶ درصد کاهش و ۱۴.۱ درصد افزایش نشان می دهد.

در ماه مورد گزارش، متوسط ​​قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۸۵.۹ میلیون تومان بوده که نسبت به ماه قبل ۱.۴ درصد افزایش نشان می دهد.

حجم معاملات مسکن

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران بر حسب قدمت بنا در خرداد ۱۴۰۳ حاکی از آن است که از مجموع ۳۸۷۲ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۲۷.۶ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند. . همچنین سهم مذکور نسبت به خرداد ماه سال قبل ۱.۱ درصد کاهش داشته است.

توزیع تعداد معاملات انجام شده به تفکیک مناطق مختلف شهر تهران در خرداد ۱۴۰۳ حاکی از آن است که از بین مناطق ۲۲ گانه تهران، منطقه ۵ با ۱۳.۵ درصد سهم معاملات بیشترین تعداد قراردادها را به خود اختصاص داده است. . همچنین مناطق ۱۰، ۲ ​​و ۴ به ترتیب با سهم ۹.۸، ۷.۷ و ۷.۶ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

3

تغییرات قیمت واحدهای مسکونی معامله شده در تهران

بر اساس این گزارش، در خرداد ماه ۱۴۰۳ متوسط ​​قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران یک میلیون و ۸۵۹ هزار ریال بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل از آن. ، ۱.۴ و ۹.۷ به ترتیب. درصد افزایش را نشان می دهد.

4

در بین مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین میانگین قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۱۶۰.۹ میلیون تومان در منطقه یک و کمترین آن با ۴۴.۵ میلیون تومان در منطقه ۱۹ بوده است.

5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا