فناوری

کاهش میزان ترافیک فروشگاه‌های اینستاگرامی به دنبال اختلال در فیلترشکن‌ها در ایام افق میهنات/ یک پلتفرم، ۲۵ درصد کاهش فروش در اینستاگرام داشته/ داده‌های «رادار کلادفلر» می گوید در دو هفته اخیر ترافیک شبکه در ایران کاهش قابل توجهی داشته

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

خبر آنلاین: با اختلال VPN و کاهش ترافیک، کسب و کارهای مرتبط با اینستاگرام بار دیگر با افت فروش مواجه شده اند.

پلتفرم پادرو گزارش داده است که در پی اختلال در فیلترشکن ها، میزان ترافیک فروشگاه های اینستاگرام به شدت کاهش یافته و ۲۵ درصد فروشگاه ها با کاهش فروش مواجه شده اند. در همین حال، داده های رادار Cloudflare روند کاهش ترافیک را تایید می کند.

اکانت پادرو در کانال ایکس در این باره نوشت: طی دو هفته اخیر با تشدید فعالیت افق میهناتی نامزدهای ریاست جمهوری و اختلال جدی در عملکرد فیلترشکن ها، میزان سفارشات فروشگاه های پادروی فعال در اینستاگرام افزایش یافته است. پلتفرم ۲۵ درصد کاهش یافته و ترافیک این فروشگاه ها ۴۰ درصد کاهش یافته است.

داده های رادار Cloudflare نیز نشان می دهد که ترافیک شبکه در ایران در دو هفته اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. از آنجایی که تعداد قابل توجهی از رهگیرها از شعله های ابری استفاده می کنند، پارازیت این رادار باعث از کار افتادن بسیاری از رهگیرها می شود.

نمودار Cloudflare

سومین گزارش کیفیت اینترنت در ایران مربوط به بهار امسال می گوید: «تلاش شبانه روزی متولیان امر با تحمیل هزینه های چند هزار میلیاردی بر مردم و اپراتورها، جلوگیری از گسترش شبکه، مسدودسازی پروتکل های مورد نیاز کسب و کارها. و غیره تغییری در رفتار افراد استفاده کننده از فیلترشکن ایجاد نکرده و تنها باعث افزایش تقاضا شده و اختلالات گسترده و آسیب های جبران ناپذیری را به مردم و اقتصاد دیجیتال وارد کرده است.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط داتک، نزدیک به ۳ میلیون و هفتصد هزار فروشگاه در اینستاگرام فعال است که از این تعداد ۳۳ درصد در حوزه مد و لباس و ۲۵ درصد در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی است. بر اساس این آمار، خوراکی ها با ۱۲ درصد در رتبه سوم، لوازم خانگی و آشپزخانه با ۱۱ درصد در رتبه چهارم، لوازم التحریر و آموزش با هشت درصد در رتبه پنجم، کالاهای دیجیتال با هفت درصد در رتبه ششم قرار دارند. و ساعت و جواهرات با چهار درصد در رتبه چهارم قرار دارند. آنها هفتم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا