ترندهای روز

توضیح درباره زمان اجرای نرخ جدید جرایم رانندگی

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا آخرین وضعیت اجرای اصلاح نرخ تخلفات رانندگی را تشریح کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اعلام نرخ جدید جرایم تخلفات رانندگی گفت: اجرای اصلاحیه نرخ جریمه پس از فراهم شدن زمینه اجرا می شود.

توضیح زمان اجرای نرخ جدید جرایم رانندگی

سردار تیمور حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره آخرین وضعیت اجرایی اصلاح نرخ تخلفات رانندگی اظهار داشت: در راستای روند رسمی، نرخ های جدید از سوی دولت اعلام شده است.

وی درباره زمان اجرای نرخ های جدید توضیح داد: زمان دقیقی نمی توان اعلام کرد، اما در حال حاضر در حال کار بر روی بستر و انتقال نرخ جدید به سامانه های هوشمند ثبت تخلفات و نرم افزار پلیس هستیم.

به گفته رئیس پلیس راهور فرجا، تمامی سامانه های ثبت تخلفات پلیس اعم از هوشمند و دستی باید اصلاح شود و تا آن زمان نرخ جریمه با قیمت قبلی محاسبه می شود.

سردار حسینی تاکید کرد: به احتمال زیاد تغییرات نرخ جریمه ها در تابستان امسال انجام می شود اما زمان دقیق آن از طریق رسانه ها اعلام می شود.

بر اساس قانون تخلفات رانندگی، میزان جریمه ها بر اساس افزایش یا کاهش تورم هر سه سال یک بار به پیشنهاد نیروی انتظامی و تصویب وزارتخانه های دادگستری، کشور و راه و ترابری و … قابل تعدیل است. تصویب هیات وزیران دهه گذشته نادیده گرفته شده بود.

اما این انطباق و اصلاح میزان تخلفات رانندگی پس از سه دوره و با ۹ سال تاخیر، خرداد در این ماه در هیات دولت سیزدهم تصویب و به پلیس راهنمایی و رانندگی ابلاغ شد.

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری ۱۵ خرداد هیات وزیران امسال اصلاح نرخ جرایم رانندگی را به سه وزارتخانه دادگستری و راه و شهرسازی ابلاغ کرده است.

بر اساس این گزارش، هیئت وزیران در دومین جلسه خرداد ۱۴۰۳ به پیشنهاد وزارتخانه های دادگستری، کشور و راه و شهرسازی و به استناد ماده (۲۱) قانون تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۸ و ماده (۲۸) اصلاحیه قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۸، عناوین و جریمه تخلفات مربوط به حمل و نقل و ترافیک در تمام نقاط کشور و مناطق آزاد تجاری- صنعتی تعیین شد.

بر اساس اطلاعیه و اطلاعیه دولت، با در نظر گرفتن ماده ۲۸ قانون تخلفات پلیس، جرایم راهنمایی و رانندگی بین ۴ تا ۵ برابر افزایش می یابد و تنها تخلفی که دارای ۷ برابر است، رانندگی در حالت مستی الکل یا مواد مخدر است. بودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا