ترندهای روز

تهیه‌کننده مشهور سینما درگذشت | سایت افق میهن

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

جان لاندو، تهیه کننده برنده اسکار فیلم های «تایتانیک» و «آواتار» که نقش پررنگی در شکل گیری آثار جیمز کامرون داشت، در سن ۶۳ سالگی درگذشت.

آلن برگمن، یکی از رؤسای شرکت دیزنی، در بیانیه‌ای گفت: جان فردی رویا بود که استعداد و اشتیاق خارق‌العاده‌اش برخی از فراموش نشدنی‌ترین داستان‌ها را روی پرده بزرگ زنده کرد. مشارکت های قابل توجه او در صنعت فیلم تاثیری فراموش نشدنی بر جای گذاشته است و خلأ او عمیقا احساس خواهد شد. او یک تهیه کننده نمادین و موفق بود که الهام بخش همه اطرافیانش بود.”

تهیه کننده مشهور سینما درگذشت

در سال ۱۹۹۷، «تایتانیک» توسط جان لاندو به عنوان اولین فیلم یک میلیارد دلاری در باکس آفیس جهانی تولید شد که به تاریخ سازی این فیلم و «جیمز کامرون» به عنوان کارگردان کمک کرد. او دو بار دیگر با «آواتار» در سال ۲۰۰۹ و دنباله آن «آواتار: آبراه» در سال ۲۰۲۲ رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را شکست.

این فیلمبردار کار خود را به عنوان مدیر تولید در دهه ۱۹۸۰ آغاز کرد و در رتبه های بالاتری قرار گرفت و در نهایت به تهیه کننده جیمز کامرون در فیلم حماسی پرهزینه خود درباره فاجعه بدنام تایتانیک تبدیل شد. همکاری لاندو با کامرون در آن فیلم منجر به ۱۴ نامزدی اسکار و ۱۱ جایزه از جمله بهترین فیلم شد.

همکاری جان لاندو و جیمز کامرون ادامه یافت و لاندو به یکی از مدیران ارشد Lightstorm Entertainment کامرون تبدیل شد. در سال ۲۰۰۹، این زوج آواتار را منتشر کردند، فیلمی حماسی علمی تخیلی در فناوری سه بعدی پیشگامانه که از تایتانیک در گیشه پیشی گرفت. این فیلم پرفروش ترین فیلم تاریخ است.

دنباله این فیلم با عنوان «آواتار: راه آب» سومین فیلم پرفروش باکس آفیس جهانی است.

لاندو در سال ۲۰۲۲، چند ماه قبل از انتشار دنباله «آواتار» به آسوشیتدپرس گفت: «خیلی چیزها تغییر کرده اند، اما خیلی چیزها تغییر نکرده اند». چیزی که تغییر نکرده این است: چرا امروزه مردم به سرگرمی روی می آورند؟ درست مانند زمانی که اولین آواتار بیرون آمد، آنها این کار را برای فرار انجام می دهند، تا از دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم فرار کنند.

در سن ۲۹ سالگی، او به عنوان معاون اجرایی فیلم های بلند در فاکس قرن بیستم افق میهن شد که منجر به موفقیت هایی مانند خانه تنها و دنباله های آن و همچنین Miss Doubt و True Lies شد. “Supervise” که برای اولین بار بین او و جیمز کامرون شکل گرفت.

لاندو در ۲۳ ژوئیه ۱۹۶۰ در نیویورک، پسر تهیه کنندگان فیلم الی و ادی لاندو به دنیا آمد. الی لاندو در سال ۱۹۹۳ درگذشت. ادی لاندو، تهیه کننده نامزد اسکار فیلم هایی مانند «سفر روز»، «لای لای» و «بازی مرگبار» در سال ۲۰۲۲ درگذشت.

جیمز کامرون در بیانیه‌ای به ورایتی گفت: خانواده آواتار از دست دادن دوست و رهبر ما، جان لاندو، غمگین هستند. شوخ طبعی دیوانه کننده، جذابیت شخصی، سخاوت روحی و تندخویی او ما را برای تقریبا دو دهه در مرکز جهان آواتار نگه داشته است. کامرون همچنین از مهارت و عشق لاندو برای کمک به او برای پیش بردن مرزهای فیلمسازی و همچنین ویژگی های تحسین برانگیز لاندو به عنوان یک شخص تمجید کرد.

کیت وینسلت بازیگر انگلیسی که در سال ۱۹۹۷ با بازی در فیلم تایتانیک تبدیل به ستاره شد، با بیان اینکه جان لاندو را از ۲۰ سالگی می شناسد، گفت: جان لاندو مهربان ترین و بهترین مرد بود. مردی که در مراقبت و پرورش تیم های خلاق استثنایی بود نقطه قوت او در زندگی دانستن اهمیت خانواده، در خانه و محل کار بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا