اخبار اقتصاد ایران

چگونه پاداش و جایزه صرفه‌جویی برق بگیریم

پیش بینی ها حکایت از ورود موج جدید گرما دارد و مشتریان صنعت برق در صورت کاهش ۱۵ درصدی مصرف و ثبت نام در کمپین انرژی می توانند از ده ها خودروی کم مصرف جایزه بهره مند شوند.

در هفته منتهی به ۲۴ تیرماه دمای هوا افزایش یافت و این امر بر افزایش مصرف برق و افزایش مصرف تاثیر گذاشت.

روند مصرف برق کشور دیروز (پنجشنبه ۲۳ تیرماه) که در روزهای نیمه تعطیل بود به ۷۱ هزار و ۷۱۱ مگاوات رسید که ۲۱۱ مگاوات بیشتر از مصرف پیش بینی شده بود.

پیش بینی ها حاکی از آن است که هفته جدید با افزایش محسوس دمای هوا آغاز خواهد شد. مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: مصرف برق در هفته آینده به ۷۵ هزار مگاوات می رسد.

این میزان مصرف بسیار بیشتر از رکوردهایی است که تابستان گذشته در برق اتفاق افتاد. وزارت نیرو و شرکت توانیر با پیش بینی افزایش مصرف در تابستان امسال برنامه های مختلفی برای آن تدارک دیدند. این طرح ها که در قالب ۱۸۰ طرح عملیاتی تهیه شده است، هم در توسعه ظرفیت نیروگاهی و هم در توسعه خطوط و ایستگاه های انتقال است. همچنین برنامه ویژه ای در فرهنگسرا برای نهادینه سازی مصرف بهینه برق اندیشیده شده است.

کمپین پرانرژی راه حلی برای ایجاد فرهنگ مدیریت مصرف است

شرکت توانیر امسال تصمیم گرفت با راه اندازی کمپینی به نام انرژی برای نهادینه کردن فرهنگ مصرف صحیح در بین مشترکان صنعت برق، مردم را به مصرف بهینه برق تشویق کند و از سوی دیگر جوایز و جوایزی را برای این امر در نظر گرفت. تشویق

وی همچنین برای برخورداری از این جوایز اعلام کرد که در صورت صرفه جویی ۱۵ درصدی مشترکین در مصرف خود، مشمول هزاران جایزه و پاداش خواهند شد.

برای این منظور مشترکین صنعت برق با نصب جاروی پرانرژی در نشانی و رعایت دستورالعمل آن می توانند مشمول انعام شوند.

Ba-Energy یک کمپین سراسری است که برای بهینه سازی مصرف برق طراحی شده است و برای مشترکانی که مصرف برق خود را کاهش می دهند جوایز ارزشمندی ارائه می دهد. .

در این نظرسنجی سه بخش شبیه سازی مصرف، تعرفه مصرف و مدیریت مصرف برق وجود دارد که مشترکین پس از ورود می توانند با مراجعه به هر یک از این بخش ها اطلاعاتی از میزان مصرف خود داشته باشند.

علاوه بر این، قرعه کشی های ماهانه شامل ۳۰۰ خودروی داخلی، ۱۵۰۰ جایزه یک میلیارد ریالی، ۱۵۰۰۰ جایزه صد میلیون ریالی، ۱۵۰۰۰۰ جایزه ده میلیون ریالی و میلیون ها بسته هدیه اینترنتی انجام می شود.

با توجه به فرا رسیدن موج جدید گرما، مشترکان صنعت برق می توانند با صرفه جویی بیشتر از پاداش سال گذشته در کنار این جوایز بهره مند شوند./ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا