اخبار اقتصاد ایران

با گذشت نیمی از تیرماه؛ خبری از واریز سود سهام عدالت نیست! :: افق میهن

این در حالی است که وزیر اقتصاد دولت سیزدهم وعده داده بود تا مرحله سوم سود سهام عدالت تا پایان پایان یابد. خرداد پرداخت می شود اما با گذشت نیمه تیرماه هنوز خبری از واریز سود به حساب سهامداران نیست.

به گزارش افق میهن، برای اولین بار در تاریخ سهام عدالت، پرداخت سود در سه مرحله انجام شد.

در حالی که دولت سیزدهم وعده داده بود که پرداخت سود سهامداران و تعیین تکلیف باقیمانده سهام عدالت به سرعت انجام شود، اما ظرف سه سال نه تنها وضعیت باقی مانده سهام مشخص نشد. همچنین پرداخت سود سهام عدالت با تاخیر و در سه مرحله انجام شد.

اکونگار نوست: یکی از نکات جالب در این تنقلات بیکار وزارت اقتصاد. احسان خاندوزی وزیر اقتصاد دولت سیزدهم به شرکت هایی که ابتدای سال سود را به حساب بورس واریز نکردند اولتیماتوم داد و گفت: در صورت تخلف شرکت ها و تاخیر در واریز سود. به حساب صمت، با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

در حالی که شرکت سپرده گذاری دلیل تاخیر در واریز مرحله سوم سود سهام عدالت را پس از وعده ۸ شرکت برای واریز به حساب سازمان بورس اعلام کرد، اما رئیس سازمان بورس از شرکت ها حمایت کرد و گفت: در ۱۴۰۲ به دلیل مشکلات مالی امکان سپرده گذاری شرکت ها سودی نداشت و امیدواریم تا پایان کار اردیبهشت ۱۴۰۳ شرکت ها به تعهدات خود عمل می کنند.

در تنش های به وجود آمده احسان خاندوزی وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در روز اول خرداد وی با اعلام برنامه های اقتصادی دولت در رسانه ملی از تکمیل مرحله سوم سود سهام عدالت خبر داد. خرداد به حساب سهامداران واریز می شود و پرونده این موضوع در دولت سیزدهم بسته می شود.

هر چند تکلیف دولت چهاردهم در ۲۴ تیرماه و با پایان مشخص شد خرداد در اولین ماه تابستان خبری از پرداخت فاز سوم سهام عدالت نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا