بانک و بیمه

ساز بانک ها برای تولید کوک نیست؛ ناترازی بین تسهیلات و سپرده ها

بازار، گروه استانی: مازندران اگرچه سهم بالایی از تولید و امنیت غذایی دارد، اما از امکانات و منابع بانکی زیادی برخوردار نیست و به ناچار سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ترجیح می دهند منابع مالی خود را از خارج از استان تامین کنند.

این در حالی است که از منابع بانکی به عنوان یاور تولید یاد می شود و مازندران در حال حاضر در حوزه منابع مالی پروژه های اقتصادی و زنجیره گردش با چالش های زیادی مواجه است و حضور واسطه ها در این بخش نیز چالش دیگری است.

امیر میران آملی، رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه تولیدکننده و فعال اقتصادی در سیستم بازار نمی تواند حق خود را استیفا کند و مطالبه کند و ورودی دریافت کند، از مازندران به عنوان استانی بزرگ در حوزه کشاورزی یاد کرد. و تولید مواد غذایی

وی در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تسهیلات پرداختی در استان متناسب با میزان سپرده های استان نیست، افزود: بنابراین فعالان اقتصادی تمایل دارند منابع را به تهران منتقل کنند تا بتوانند از خدمات بانکی بیشتری بهره مند شوند.

حذف واسطه ها و دستیاران تولید منطقی نیست

وی با اشاره به مزایای سیستم پلیسی ارائه شده توسط بانک کشاورزی، افزود: در زنجیره تولید واسطه هایی به نام معاونت تولید وجود دارد و حذف آنها از این زنجیره درست نیست. منابعی برای کمک به تولیدکنندگان

میران با بیان اینکه اختیارات بانک کشاورزی با توانمندی ها و نیازهای تولیدکنندگان سازگار نیست، خواستار برنامه ریزی برای حل این موضوع شد.

عدم توجه به تولید و کمبود نقدینگی و منابع بانکی لازم، برخی از صنعت گران و صاحبان تولید را از مازندران به کوچان پایتخت کوچانده و نابرابری امکانات و انبارها چالش های تولید را افزایش داده است.

علی تقی پور رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه فعالان اقتصادی با توجه به شرایط فعلی اقتصادی دغدغه های زیادی دارند، گفت: نسبت تسهیلات و سپرده ها در مازندران کمتر از میانگین کشوری است و چالش های پیش روی آن باید برطرف شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران: نسبت تسهیلات به سپرده فروردین امسال در مازندران ۷۱ درصد درآمد برای استانی که امنیت غذایی را تامین می کند نامناسب است در حالی که در تهران ۸۸ درصد ودیعه به متقاضیان تسهیلات تعلق می گیرد.

وی در گفت و گو با خبرنگار بازار نسبت سرمایه گذاری ها به سپرده ها را بیان کرد فروردین وی با بیان اینکه امسال ۷۱ درصد از درآمدهای مازندران برای استانی که امنیت غذایی را تامین می کند نامناسب است، گفت: ۸۸ درصد از سپرده های تهران به مدعیان واریز می شود.

توجه به دغدغه‌های فعالان اقتصادی در تامین زنجیره‌های تولید یکی از موضوعاتی است که تاکنون تلاش‌های زیادی بر روی آن انجام شده، اما همچنان یکی از معضلات آن است. از سوی دیگر، بخش کشاورزی به دلیل خشکسالی و بلایا آسیب زیادی می بیند که می تواند تا حدی با منابع مالی و تسهیلات جبران شود.

اسماعیل حیدرنجیان رئیس امور شعب بانک کشاورزی مازندران با تشریح اهداف حمایت از بخش کشاورزی و تامین زنجیره تولید گفت: حذف واسطه ها، جلوگیری از انحراف منابع و هدایت منابع و تسهیلات به سمت تولید از مهمترین برنامه ها است. ”

تولید کننده بانک ها با تولید کوک نیست.  عدم تطابق تسهیلات و سپرده ها

مازندران رتبه سوم پرداخت تسهیلات

وی در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در قالب نرم افزار و پلتفرمی به نام پالیز تمامی الزامات و دغدغه های فعالان اقتصادی برطرف شده است، افزود: مازندران از نظر مبالغ پرداختی رتبه سوم را در زمینه تسهیلات دارد. و هفتم از نظر مقداری که کشور داشت

سیدسعید موسوی یکی از مدیران عامل بانک کشاورزی با بیان اینکه مازندران یکی از وزنه های سنگین اقتصادی کشور است، افزود: بانک کشاورزی باید احساس امنیت را برای مشتریان خود فراهم کند، استان ها قابلیت های خاص خود را دارند. گفته می شود بانک های مازندران از نظر منابع بالا و از نظر پرداختی پایین هستند.

وی تصریح کرد: تهران ۵۶ درصد منابع بانکی را تخصیص داده است و اینها استان ها را در بر می گیرد و اینطور نیست که لزوماً پول در استان هزینه شود.

این مدیر دفتر مرکزی بانک کشاورزی با اشاره به سامانه پالیز که از سال گذشته راه اندازی شد، گفت: در این سامانه خرید و فروش کلان بدون واسطه انجام می شود. اگر واسطه ها در بخش کشاورزی حذف شوند، می توانیم به این مهم دست پیدا کنیم و افزایش درآمد بخش کشاورزی نیز موثر است.

تامین منابع مالی بخش کشاورزی و فعالان اقتصادی یکی از موضوعاتی است که همواره مورد توجه بوده و نبود اختیارات لازم در برخی بانک ها باعث شده تا تولیدکنندگان ترجیح دهند حساب های مالی خود را به پایتخت واریز کنند. برای استفاده از خدمات .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا