طلا و ارز

قیمت طلا امروز ۱۸ تیر ۱۴۰۳؛ طلای جهانی چقدر ریخت؟







قیمت جهانی طلا روز دوشنبه (۸ ژوئیه) کاهش یافت، اما پس از آن که داده های ضعیف تر ایالات متحده انتظارات کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سپتامبر را افزایش داد، به بالاترین حد یک ماهه در جلسه قبل نزدیک شد.



قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به بالاترین قیمت از ۲۲ می در روز جمعه، ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۲۳۸۵ دلار و ۸۸ سنت در هر اونس رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۹۴ دلار و ۵۰ سنت رسید.

داده های روز جمعه نشان داد که نرخ بیکاری به ۴.۱ درصد رسیده است که بالاترین سطح در دو سال و نیم گذشته است که نشان دهنده کسادی بازار کار است. تمرکز بازار در این هفته بر شهادت شش ماهه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنگره، نظرات چندین مقام فدرال رزرو و داده های تورم ایالات متحده است.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد گفت، گزارش ضعیف مشاغل در روز جمعه به طلا کمک کرد تا بهترین هفته خود را در سه ماه اخیر ثبت کند و افزود که به نظر می رسد گزارش ضعیف تورم ایالات متحده کاتالیزور ارگانیک برای طلا و بالاترین قیمت باشد.

بر اساس ابزار CME Fedwatch، بازارها انتظار دارند که فدرال رزرو در ماه سپتامبر نرخ بهره را ۷۸ درصد افزایش دهد. معامله گران همچنین منتظر کاهش دوم نرخ بهره در ماه دسامبر هستند. نرخ بهره پایین، هزینه فرصت مالکیت فلزات گرانبها را کاهش می دهد.

با این حال، اخباری مبنی بر خودداری بانک مرکزی چین از خرید طلا و افزایش ذخایر خود برای دومین ماه متوالی در ماه ژوئن، قیمت طلا را محدود کرد. چین ممکن است خرید طلا را متوقف کرده باشد، اما تقاضای کلی همچنان باقی است.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا