اخبار اقتصاد ایران

نخستین محموله صادراتی از مسیر ریلی بندر كاسپین به روسیه صادر شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از صادرات اولین محموله صادراتی به روسیه از مسیر ریلی بندر کاسپین خبر داد.

افق میهن، محمد سجاد سیاهکارزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه پس از بهره برداری از طرح ملی اتصال ریل به مجتمع بندری کاسپین این منطقه که به بهره برداری رسید. توسط سرپرست محترم ریاست جمهوری جناب آقای دکتر مخبر انجام شد و تاکنون دو بار ترانزیت و صادر شده است، وی اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای اجرای ماموریت های خود در خصوص توسعه روابط بین المللی کشورمان با اعضاء. اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دریای خزر با همکاری شرکای خود مانند گمرک، راه آهن و کشتیرانی دریای خزر؛ وی بلافاصله اقدامات عملیاتی حمل و نقل ترکیبی ریلی و دریایی در بندر کاسپین را در دستور کار قرار داد.

وی اولین محموله های ترانزیتی را شامل اوره ترانزیت شده از مبدأ ترکمنستان به ترکیه ذکر کرد و گفت: تاکنون پنج مرحله این مجتمع ترانزیتی با حجم ۱۵۰۰ تن بارگیری انجام شده و ظرفیت افزایش آن به ۶۰۰۰ تن در ماه می باشد. برای این محموله وجود دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به برنامه های سازمان متبوع خود برای افزایش و تنوع بخشی به محصولات و بازارهای صادراتی کشورمان تصریح کرد: در این راستا برای اولین بار ۳۵۰۰ تن سیمان تولیدی یکی از کارخانه های داخلی تولید شده است. به روسیه صادر شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت صادرات ۳۰ هزار تنی وجود دارد و در حال افزایش ظرفیت صادرات هستیم، گفت: وی افزود: در حوزه صادرات با توجه به ظرفیت های زیرساختی، فرصت های مختلفی برای افزایش و تنوع بخشی به محصولات و بازارهای صادراتی کشورمان وجود دارد. مناطق ساحلی دریای خزر، قفقاز، آسیای مرکزی و اوراسیا فراهم شده است و از تمامی فعالان اقتصادی، صادرکنندگان داخلی و کشورهای منطقه دعوت می کنیم از مجتمع بندری نسل سوم دریای خزر استفاده کنند.

سیاهکارزاده افزود: با تکمیل ایستگاه راه آهن در پانصد متری اسکله مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی و سایر زیرساخت های لازم برای تسهیل و تسریع و افزایش حجم انتقال کالا، توسعه صادرات، واردات و ترانزیت. کالا توسط این مجتمع بندری ایجاد خواهد شد. .

لازم به ذکر است اسکله روبروی مجتمع بندری کاسپین که نقطه اتصال خط ریلی سراسری می باشد، اسکله ای سه منظوره با قابلیت سرویس دهی به کامیون، تخلیه و بارگیری کشتی های فله بر و کشتی های باری عمومی می باشد. همزمان با بهره برداری رسمی از خط ریلی بندر رشت. کاسپین رسماً در مدار ارائه خدمات به حمل و نقل ترکیبی کشورمان و افزایش توانایی ایفای نقش در معادلات ترانزیتی در کریدورهای بین المللی قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا