ترندهای روز

اعتصاب کارکنان سامسونگ با هدف افزایش حقوق و مزایا

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

رئیس اتحادیه کارگری هشدار داد که اعتصاب کارگران سامسونگ می تواند بر تولید تراشه های حافظه این شرکت تأثیر بگذارد. لازم به ذکر است که سامسونگ بزرگترین تولید کننده تراشه های حافظه در جهان است.

بر اساس گزارش رویترز، اتحادیه ملی سامسونگ الکترونیک (NSEU) که ​​تقریباً ۳۰۰۰۰ عضو (حدود یک چهارم نیروی کار شرکت) دارد، علاوه بر پرداخت حقوق، خواهان یک روز مرخصی سالانه اضافی و بازنگری در سیستم جبران خسارات کارکنان است. افزایش. به گفته این اتحادیه، حدود ۶۵۴۰ نفر در اعتصابات شرکت می کنند که بیشتر در سایت های تولیدی و توسعه محصول هستند.

اعتصاب کارگران سامسونگ با هدف افزایش حقوق و مزایا

روی نوار قرمز معترضان نوشته شده است: “با حفظ همبستگی بجنگید”

به گفته برخی از تحلیلگران، به دلیل مشارکت کم کارگران در این اعتصاب و روند تولید خودکار کارخانه ها، بعید است این اقدام تاثیر قابل توجهی بر تولید بزرگترین تولید کننده تراشه های حافظه در جهان داشته باشد. البته این اعتصاب شامل کارکنانی نیز می شود که مسئولیت نظارت بر خطوط تولید و تجهیزات اتوماتیک را بر عهده دارند. به همین دلیل احتمالا تاثیری در تولید این شرکت نخواهد داشت.

البته رئیس اتحادیه گزارش رسانه های مختلف مبنی بر مشارکت کم را رد می کند. او می گوید پنج سال از تاسیس این اتحادیه می گذرد و با اینکه فرصت کافی برای آموزش مسائل مختلف به اعضای خود ندارد، مشارکت در آن کم نیست. نایب رئیس اتحادیه می گوید اگر سامسونگ به خواسته ها عمل نکند ممکن است اعتصاب های بیشتری رخ دهد.

البته، سامسونگ پیشنهاد کرده بود که می تواند از نظر حقوق و شرایط مرخصی سالانه انعطاف پذیر باشد، اما این دقیقاً آن چیزی نیست که اتحادیه می خواهد. از سوی دیگر مسئولان اتحادیه نیز خواهان برابری در نظام پاداش این شرکت هستند. به گفته آنها نحوه محاسبه پاداش کارکنان با مدیران متفاوت است.

با توجه به اینکه سامسونگ در تلاش برای افزایش رقابت در تراشه های مورد استفاده در محصولات هوش مصنوعی است، چنین حملاتی ممکن است یک مانع جدی تلقی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا