ترندهای روز

کاهش مصرف گوشت قرمز، بیماری‌های قلبی و سرطان را کاهش می‌دهد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

یک مطالعه جدید نشان داده است که کاهش ۳۰ درصدی در مصرف گوشت فرآوری شده و گوشت قرمز فرآوری نشده می تواند به طور قابل توجهی بیماری قلبی و سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

این تحقیق که توسط آکادمی جهانی کشاورزی و سیستم های غذایی دانشگاه ادینبورگ و دانشگاه کارولینای شمالی انجام شد، تأثیر مصرف گوشت بر سلامت را با استفاده از ابزارهای شبیه سازی پیشرفته و داده های بهداشتی بزرگسالان در ایالات متحده بررسی کرد.

نتایج این مطالعه که در مجله پزشکی Lancet منتشر شد، نشان داد که کاهش مصرف گوشت های فرآوری شده می تواند منجر به کاهش ۳۵۰۰۰۰ مورد دیابت، حدود ۹۲۵۰۰ مورد بیماری قلبی عروقی و ۵۳۳۰۰ مورد سرطان روده بزرگ در یک دهه شود. .

پیش از این، بسیاری از مطالعات نشان داده بودند که مصرف زیاد گوشت های فرآوری شده با بیماری های مزمن مرتبط است، اما تعداد کمی از این مطالعات تأثیر این نوع گوشت را بر روی چندین بیماری به طور همزمان بررسی کردند.

در این مطالعه جدید، محققان دریافتند که کاهش مصرف گوشت قرمز فرآوری نشده به تنهایی می تواند مفید باشد. به عنوان مثال، خوردن یک همبرگر کمتر در هفته می تواند از ابتلا ۷۳۲۰۰۰ نفر در طول یک دهه به دیابت جلوگیری کند.

با این حال، محققان تاکید می کنند که اطلاعات کمتری در مورد تاثیر گوشت قرمز فرآوری نشده بر بیماری های مزمن وجود دارد و برای نتیجه گیری قطعی به تحقیقات بیشتری نیاز است.

غذاهای فرآوری شده غذاهایی هستند که با استفاده از ماشین آلات و مواد افزودنی خاص تهیه می شوند و به راحتی در دسترس هستند. این غذاها از دهه ۸۰ وارد بازار شده‌اند و شرکت‌های تولیدی سرمایه‌گذاری زیادی برای بهبود طعم، بافت و رنگ آن‌ها برای جذب مشتری کرده‌اند.

در طول سال ها، بیش از ۱۵۰۰ مطالعه نشان داده است که مصرف غذاهای فرآوری شده با چاقی، دیابت نوع ۲، بیماری قلبی و حتی شدت کووید-۱۹ مرتبط است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا