ترندهای روز

کشف تازه دانشمندان: اسب‌های آبی می‌توانند «پرواز کنند»

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

دانشمندان دریافته‌اند که اسب‌های آبی علیرغم وزن و اندازه قابل توجهی که دارند، می‌توانند هنگام حرکت از روی زمین کوبیده شوند. حداقل برای مدت محدود.

آیا چیزی وحشتناک تر از یک موجود ۳۶۰۰ کیلوگرمی وجود دارد که در هوا به سمت شما پرواز کند؟ شاید نه. اما این می تواند یک واقعیت باشد، هرچند نه به معنای واقعی کلمه.

دانشمندان کشف کرده اند که اسب آبی می تواند برای مدت زمان قابل توجهی در هوا معلق بماند، بسیار بیشتر از سایر حیوانات هم اندازه.

محققان کالج سلطنتی دامپزشکی بریتانیا می گویند که این پستانداران می توانند در طول یورتمه سریع تا ۰.۳ ثانیه در هوا بمانند و در واقع برای مدت کوتاهی هر چهار پای آنها به طور همزمان بالای سطح زمین قرار دارند.

اسب‌های آبی بعد از فیل‌ها دومین جانوران سنگین روی زمین هستند، اما برخلاف آن حیوانات، هنگام حرکت یورتمه می‌کنند و بنابراین می‌توانند بیشتر حرکت کنند.

اما چرا دانشمندان این مطالعه را انجام دادند؟ هدف محققان بهبود درک علمی از چگونگی تأثیر اندازه حیوانات بزرگ بر حرکت آنها در خشکی بود.

در حال حاضر بین ۱۱۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰۰ اسب آبی در جهان وجود دارد. از دو گونه باقی مانده از این جانوران، اسب آبی کوتوله که در جنگل ها و تالاب های غرب آفریقا زندگی می کند، در خطر انقراض قرار دارد.

دانشمندان می گویند هنگام یورتمه کردن، هر چهار پای حیوان به مدت ۰.۳ ثانیه در هوا است.

در همین حال، اسب آبی معمولی که عمدتاً در علفزارهای جنوب صحرای آفریقا یافت می شود نیز در دسته آسیب پذیر طبقه بندی می شود.

چگونه دانشمندان متوجه شدند که اسب آبی می تواند در هوا معلق باشد؟

کارشناسان در جریان تحقیقات خود، فیلم های گرفته شده از دو اسب آبی را در استراحتگاه فلامینگو لند در یورکشایر، شمال انگلستان، زیر نظر گرفتند.

پروفسور جان هاچینسون، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: “ما بسیار هیجان‌زده هستیم که نتایج اولین مطالعه را که صرفاً بر آشکار کردن نحوه راه رفتن و دویدن اسب‌های آبی متمرکز بود، ارائه می‌کنیم. این واقعاً چشمگیر است.”

وی افزود: جالب است که قبلاً اطلاعات کمی در مورد نحوه حرکت اسب‌های آبی وجود داشت، هم به دلیل اینکه آنها در آب هستند و هم به دلیل خطر قابل توجهی که برای انسان دارند.

کارشناسان می گویند تحقیقات در مورد حرکت و سرعت اسب آبی می تواند تاثیرات مثبتی بر طراحی باغ وحش ها و مناطق ویژه این حیوانات داشته باشد.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا