اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/04/22 |برنت 85 دلار 53 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز جمعه با نشانه هایی از کاهش فشارهای تورمی در آمریکا، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان، افزایش یافت، اما در آستانه کاهش هفتگی قرار دارد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۵ درصد افزایش به ۸۵ دلار و ۵۳ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۵ سنت یا ۰.۳۰ درصد افزایش با ۸۲ دلار و ۸۷ سنت معامله می شود.
هر دو شاخص نفتی در دو روز گذشته افزایش قیمت داشته اند اما در آستانه کاهش هفتگی قیمت هستند.
قیمت نفت خام برنت در هفته گذشته حدود یک درصد کاهش یافت در حالی که چهار هفته متوالی افزایش قیمت را ثبت کرده است. قیمت نفت آمریکا نیز در ۷ روز گذشته ۰.۱ درصد کاهش یافته است.

گزارش قیمت مصرف کننده در ژوئن در ایالات متحده امیدها را برای کاهش قریب الوقوع نرخ بهره افزایش داد و اعتماد سرمایه گذاران را تقویت کرد. کاهش نرخ بهره منجر به رشد اقتصادی و افزایش مصرف سوخت می شود.
اما بازار همچنان منتظر واکنش واقعی فدرال رزرو آمریکا است. جروم پاول، رئیس خزانه داری ایالات متحده ضمن تایید کاهش فشارهای تورمی گفت که برای آغاز روند کاهش نرخ بهره به اطلاعات بیشتری نیاز است.
افزایش تقاضای سوخت در ایالات متحده در طول فصل سفر نیز از قیمت نفت حمایت کرده است.
تقاضای بنزین ایالات متحده در هفته منتهی به ۵ جولای ۹.۴ میلیون بشکه در روز بود که بالاترین میزان از سال ۲۰۱۹ در هفته ای که روز استقلال را نیز جشن می گیرد. تقاضای ماهانه نفت سفید نیز به بالاترین سطح خود از ژانویه ۲۰۲۰ رسیده است.
تقاضای بالای سوخت در ایالات متحده، پالایشگاه های این کشور را مجبور به افزایش فعالیت و بهره برداری از ذخایر نفت خام کرده است. مصرف نفت خام ساحل خلیج آمریکا هفته گذشته افزایش یافت و برای اولین بار از ژانویه ۲۰۱۹ به بیش از ۹.۴ میلیون بشکه در روز رسید.
انتهای پیام/۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا