اقتصاد جهان

کمبود برق در بنگلادش و جان باختن 40 نفر در اثر گرما

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از تی بی اس نیوز، مصرف برق در بنگلادش در روزهای اخیر به اوج خود رسیده و این کشور با کمبود حدود ۳۳۰۰ مگاوات برق مواجه است. در برخی مناطق بنگلادش دمای هوا به ۴۳ درجه سانتیگراد رسیده است.
داده های شرکت شبکه برق بنگلادش، تنها شرکت دولتی برق که مسئول انتقال برق در سراسر کشور است، نشان داد که تا ساعت ۲ بعد از ظهر دیروز، تولید برق ۱۲۷۵۳ مگاوات بود، در حالی که تقاضا ۱۶۲۰۰ مگاوات بود. این بدان معناست که ۳۳۴۷ مگاوات برق مفقود شده است.
بر اساس گزارش شرکت های توزیع برق، کمبود این انرژی به دلیل موج گرما به طور پیوسته در حال افزایش است. میانگین کمبود برق در بنگلادش در روزهای اخیر بین ۲۵۰۰ تا ۲۰۰۰ مگاوات بوده است که از ۵۰۰ به ۱۰۰۰ مگاوات قبل از شروع موج گرما افزایش یافته است.

با این حال، برخی از کارشناسان ادعا می کنند که آمار شبکه برق بنگلادش به طور دقیق میزان این مشکل را نشان نمی دهد و در واقع تقاضا بسیار بیشتر است.
برخی از مناطق روستایی بنگلادش روزانه ۱۴ تا ۱۵ ساعت قطع برق را تجربه می کنند.
هیئت برق روستایی، بزرگترین شرکت توزیع برق در بیش از ۸۰ درصد از مناطق روستایی این مناطق، گزارش داد که قطعی برق در این مناطق در روز یکشنبه به بیش از ۲۸۰۰ مگاوات رسید.
در حالی که تولید برق بنگلادش در ۲۲ آوریل به ۱۶۲۳۳ مگاوات رسید، منابع صنعتی ادعا می کنند که این رقم رسمی به طور دقیق میزان قطع برق در این کشور را منعکس نمی کند.
موج گرما در بنگلادش در شش روز گذشته دست کم ۴۰ کشته برجای گذاشته است.
انتهای پیام/۱۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا