ترندهای روز

اتهام محاربه برای عاملان فرار هالیوودی در تهران

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

پرونده ۱۳ سارق مسلح که با حمله به بیمارستان متواری شده بودند به دادگاه انقلاب رفت و ۴ نفر از آنها به جنایات جنگی متهم شدند.

رسیدگی به این پرونده از ابتدای سال گذشته در پی فرار یک متهم از یکی از بیمارستان های تهران آغاز شد. ماجرا از این قرار بود که نزاع دو مرد در پاساژی در غرب تهران به پلیس گزارش شد و عاملان این درگیری دستگیر شدند. یکی از آنها که بر اثر درگیری مجروح شده بود به بیمارستان منتقل شد تا پس از مداوا بررسی شود.

اتهام محاربه عاملان فرار هالیوود در تهران

شاهین مجروح که مجرم بود تصمیم گرفت از بیمارستان فرار کند. روز حادثه برادر متهم با دو خودرو و چند موتورسیکلت با دوستانش به بیمارستان رفتند و نقشه ای شبیه فیلم های هالیوودی برای فرار از بیمارستان کشیدند و تعدادی با اسلحه بیرون منتظر ماندند و تعدادی دیگر وارد شدند. بیمارستان با کلاشینکف چند لحظه بعد مردان خشن بیمارستان را ترک کردند و با دوست مجروح خود فرار کردند.

در پی این فرار به دستور بازپرس شعبه اول بازپرسی دادسرای ویژه سرقت، تحقیقات از سوی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت ادامه یافت. تصاویر دوربین های مداربسته نشان می دهد که مردان مسلح قبل از ورود به بیمارستان صورت خود را پوشانده اند. اگرچه چهره متهم قابل شناسایی نبود اما کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی به هویت متهمان دست یافتند. بررسی ها نشان داد مرد مجروح یکی از شهرستان ها و از سارقان سریالی منازل پایتخت است و افرادی که اجازه فرار وی را داده اند برادران و همدستان وی در سرقت های سریالی منازل در شمال تهران هستند.

در نهایت مخفیگاه متهم فراری شناسایی و کارآگاهان با رصد محل اختفای متهم و مخفیگاه آنها در چندین عملیات جداگانه موفق به دستگیری تعدادی از اعضای باند شدند.

شاهین که یکی از دستگیرشدگان بود وقتی مقابل افسر پرونده اش قرار گرفت گفت: روزی که دستگیر شدم در پاساژی در غرب تهران قدم می زدم که یکی از رقبای خود را دیدم که با او همراه بود. ما اختلافات قبیله ای زیادی داشتیم و با هم درگیر شدیم.”

وی ادامه داد: در این درگیری مجروح و سپس دستگیر شدم. از آنجایی که پلیس به دلیل سرقت های سریالی از خانه به دنبال من بود و من نمی توانستم مدت زمان زندان را تحمل کنم، تصمیم گرفتیم از بیمارستان فرار کنیم. بعد از آن با هویتی جعلی زندگی جدیدی را آغاز کردم. تصمیم گرفتم خودم را به صورت قاچاق از مرز خارج کنم و حتی سعی کردم این کار را انجام دهم، اما قبل از خروج از کشور دستگیر شدم.

محاکمه در دادگاه

در ادامه تحقیقات ۱۳ متهم اصلی پرونده دستگیر شدند و پلیس همچنان به دنبال دو همدست فراری این باند است. بازپرس اکبری پس از تکمیل تحقیقات و شناسایی مال باختگان و جرایم انجام شده توسط شاهین و اعضای باندش، کیفرخواستی را برای آنان صادر کرد. به این ترتیب کیفرخواست چهار متهم اصلی این پرونده به اتهام محاربه و دیگر اعضای این باند به اتهام مشارکت در سرقت های سریالی منزل، تهیه اسلحه، کمک به فرار متهم از بیمارستان و حمله مسلحانه به … بیمارستان و به زودی متهمان در دادگاه از خود دفاع خواهند کرد. انقلاب پای میز محاکمه خواهد ایستاد.

پرونده دو متهم دیگر این پرونده که متواری هستند در شعبه اول بازپرسی دادسرای ویژه سرقت مفتوح است و تحقیقات برای دستگیری آنها ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا