اخبار بورس

“کسرا” اولین و بزرگترین تولیدکننده سرامیک‌های مدرن تکنیکال/ تولید تبولار آلومینا توسط “کسرا”؛ به زودی

مدیرعامل هلدینگ صنعتی سرامیک اردکان:

مدیرعامل هلدینگ صنعتی سرامیک اردکان گفت:

علیرضا مهرآبادی مدیر عامل هلدینگ صنعتی سرامیک اردکان در گفتگو با افق میهنوی در خصوص عملکرد سال مالی گذشته گفت: در سال ۱۴۰۲ موفق شدیم سود عملیاتی شرکت را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم و سود خالص را حفظ کنیم و با وجود رکود اقتصادی و کاهش حاشیه سود خالص، امسال به بودجه رسیدیم. پیش بینی.

وی افزود: سال گذشته موفق شدیم اقلام موثر حقوق و بدهی را ۸۰ درصد افزایش دهیم، این شرکت در ۳۰ سال فعالیت خود توانست به یک میلیارد تومان در جایگاه سهامداران دست یابد و این جایگاه را داریم. طی یک سال ۹۰۰ میلیون تومان بهبود یافت.

مهرآبادی در خصوص برنامه افزایش سرمایه گفت: سال گذشته ۲۷ درصد از محل سود انباشته افزایش سرمایه داشتیم و امیدواریم این روند در سال ۱۴۰۳ ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: در مجمع امسال ۴۰ میلیارد تومان سود خالص تقسیم کردیم و مابقی سود سال جاری و مابقی سود سال ۱۴۰۲ با درخواست سازمان بورس برای افزایش سرمایه از محل سود انباشته استفاده می شود. “

مهرآبادی در تشریح برنامه های توسعه این شرکت گفت: مجموعه سرامیک های صنعتی به عنوان اولین و بزرگترین تولید کننده سرامیک های مدرن فنی و پیشرفته و تنها مجموعه ای که دارای زنجیره تامین کامل محصولات آلومینایی در کشور از آلفا آلومینا تا انواع آلومینا است. پایه ها، انواع فرآورده های آلومینا مانند گاما آلومینا، آلفا آلومینا و آلومینا فعال که مورد تقاضای صنایع مادر کشور مانند گاز، نفت پتروشیمی، معادن فلز و فولاد، سیمان، رنگ و لعاب است که گستره بسیار وسیعی را پوشش می دهد. طیف وسیعی از صنایع سرزمین مادری امسال در دستور کار قرار دارد. با توجه به افزایش ظرفیت، توسعه بازارهای جدید و تولید کاتالیزورهای جدید با مشارکت پژوهشگاه صنعت نفت نیز در دستور کار قرار دارد. از آن جمله می توان به تولید کاتالیزورهای ZNO، کاتالیزورهای Superclaus، کاتالیست Wem و کاتالیزور DIR اشاره کرد.

مدیرعامل «کسرا» گفت: در راستای تولید آلومینا لوله‌ای، یک محصول جدید دانش بنیان که ۱۰۰ درصد وارداتی است، پروژه بزرگ ملی را در شرکت سرمایه‌گذاری آلومینیوم پارس اکسید دنبال خواهیم کرد این محصول را با ظرفیت سالانه ۳۵۰۰۰ تن به سبد تولیدی کشور اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا