بانک و بیمه

جزئیات فروش ارز اربعین اعلام شد

به گزارش افق میهن، کامیار چگینی کارشناس اداره نظارت بر بازار ارز بانک مرکزی در خصوص دریافت ارز اربعین گفت: بانک مرکزی و شبکه بانکی مانند سال گذشته به زائران خدمات ارائه می کنند. تامین ارز لازم

وی میزان فروش ارز در سال گذشته را ۱۰ میلیارد عنوان کرد مرداد آغاز شد و یک ماه به طول انجامید و در این مدت به یک میلیون زائر کمک مالی کردیم، گفت: نیمی از خدمات به صورت آنلاین و نیمی دیگر به شعب منتخب مراجعه و پول مورد نیاز خود را دریافت کردند. ۶ بانک وظیفه توزیع را بر عهده داشتند و حدود ۱۴۳۲ شعبه در شبکه بانکی ارز اربعین را عرضه می کردند.

چگینی تصریح کرد: همچنین امسال از هفتم مرداد تا ۳ شهریور در طول ماه، فروش ارز زائر به زائران انجام می شود و نرخ ارز مطابق با نرخ مرکز مبادلات طلا و ارز است. امسال ۷ بانک وظیفه فروش ارز را بر عهده دارند.

وی افزود: هفت بانک شامل بانک ملی، سپه، ملت، تجارت، صادرات، پارسیان و پست بانک وجود دارد که به صورت آنلاین و حضوری ارز را به فروش خواهند رساند و همچنین شش پلتفرم فعال به ارائه خدمات آنلاین می پردازند.

کارشناس بانک مرکزی تصریح کرد: ارز اربعین برای افراد بالای ۵ سال صادر می شود. زائران برای دریافت وجه نقد باید مدارک و گذرنامه و افراد بالای ۱۸ سال نیز سیم کارت داشته باشند. اما متقاضیان برای دریافت وجه نقد ابتدا باید در سامانه سماح ثبت نام کنند و ثبت نام آنها با موفقیت انجام شود.

وی افزود: زائران برای خرید حضوری نقدی به شعب منتخب مراجعه کنند اما امسال برای دریافت وجه نقد نیازی به افتتاح حساب نیست. متقاضیان پس از احراز هویت، مبلغ ارز را در بحث آنلاین واریز و در همان روز برای دریافت ارز مورد نیاز به شعبه مراجعه می کنند.

چگینی تصریح کرد: زائران می توانند در شعب منتخب تا سقف ۲۰۰ هزار دینار دریافت کنند که ارزش ریالی آن مطابق با نرخ ارز در مرکز مبادلات ارزی است. همچنین باید اشاره کنیم که دریافت ارز اربعین منافاتی با ارز مسافرتی زائرانی که قصد سفر هوایی دارند ندارد و زائران می توانند همزمان ارز مسافرتی دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا