محیط زیست

رویت پلنگ ایرانی در عباس آباد اصفهان ثبت شد

محمدرضا حلوانی در گفت و گو با خبرنگار افق میهن درباره ثبت تصویر چهار گونه پلنگ ایرانی در یک قاب در پناهگاه حیات وحش عباس آباد استان اصفهان، اظهار کرد: این اقدام برای پایش حضور گونه های مختلف حیات وحش با یک قاب ادامه دارد. تاکید بر گوشتخواران کلیدی، در مناطق تحت مدیریت حفاظت. محیط زیست استان در شهرستان نایین با نصب دوربین گیر در نقاط مختلف زیستگاه های این پناهگاه انجام شده است.

وی افزود: در مسیر راه، مناطق و زیستگاه های استان به ویژه پناهگاه حیات وحش عباس آباد نایین برای ثبت گونه های ارزشمند حیات وحش، اداره کل حفاظت و مدیریت حیات وحش استان با همکاری رئیس، کارگران و محیط زیست استان اقدام کردند. خانم ها پناهگاه حیات وحش عباس آباد و شهر نایین، تصویری از خانواده ای از گونه کمیاب پلنگ ایرانی در این پناهگاه با استخدام دوربین های تله برای چندمین بار ضبط کردند.

هلوانی با بیان اینکه پیش از این نیز تصاویری از این گونه به ثبت رسانده بود، گفت: عباس آباد را به دلیل تنوع بالای جانوران و همچنین انواع گربه های کوچک و بزرگ می توان بهشت ​​گربه های ایرانی نامید.

وی افزود: همانطور که در این چند سال اسناد زیادی از تنوع جانوری و گوشتخواران درشت تهیه شد و پتانسیل بالای منطقه عباس آباد را برای ارتقا به ذخیره گاه نشان داد، اخیرا تصاویری که از تله ضبط شده است. دوربین های منطقه یک حادثه کوچک بود. به عنوان مثال از چهار پلنگ در حال استراحت نزدیک به یک ساعت در حوالی آبساخور عکس گرفته شد و این نشان دهنده امنیت بالای منطقه است.

وی ادامه داد: این در حالی است که ماه ها و سال ها قبل پلنگ های زیادی با توله های کوچک و بزرگ در همین نقطه عکسبرداری شده است، بدون شک با بهبود منطقه و حفاظت بالاتر در آینده پلنگ به راحتی در بیشتر نقاط استان و این حادثه با حفظ محیط زیست بیشتر خانم ها منطقه و توجه ویژه مسئولین ذیربط به این منطقه و در نهایت ارتقاء عباس آباد به ذخیره سازی صورت خواهد گرفت.

حلوانی خاطرنشان کرد: شاید اکنون از منطقه عباس آباد به عنوان پناهگاه یاد شود اما از قدیم الایام نقش ذخیره گاه مناطق اطراف خود از شهر تا استان های همجوار را داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا