طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 30 تیر 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت طلا و سکه در پایان هفته تیر هم افزایش و هم کاهش قیمت وجود داشت. افزایش قابل توجه اونس و دلار طلای جهانی بازار طلای داخلی را نیز با خود همراه کرد. روز جمعه قیمت جهانی هر اونس طلا ۳۷ دلار کاهش یافت و این مشکل احتمال کاهش قیمت در بازار طلا را در صورت کاهش دلار افزایش می دهد.



به گزارش افق میهن، قیمت طلا و سکه هفته گذشته با بازدهی مثبت به پایان رسید. این افزایش بازدهی در برابر دلار رخ داد و با افزایش اونس شارپی جهانی طلا همراه شد.

در هفته گذشته تیر اونس جهانی طلا بیش از ۸۰ دلار گران شد و بازدهی بازار نیمه تعطیل طلا را افزایش داد.

تصویر 19 ژوئیه 2024 در 4:05:55 ب.ظ

پیش بینی قیمت طلا و سکه

شایان ذکر است در زمان نگارش این مقاله، اونس جهانی طلا نسبت به روزهای گذشته ۳۷ دلار کاهش یافت. اگر این کاهش قیمت ادامه یابد، ممکن است با بازگشایی بازارها در روز شنبه، بازار طلا احساس نزولی ایجاد کند. لازم به ذکر است که اگر قیمت دلار از روند نزولی چند هفته گذشته پیروی کند، ممکن است به کاهش بیشتر قیمت در بازار طلا کمک کند. اگرچه برخی اخبار نامطلوب از حوزه کشورهای منطقه احتمال افزایش قیمت این اسکناس را در روز شنبه افزایش داده است. اما به نظر می رسد سیاست بازارساز همچنان ادامه روند نزولی برای قبض آمریکاست.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که توسعه قیمت دلار و سپس بازار طلا در ماه های آینده به سیاست های اقتصادی و سیاسی دولت چهاردهم مربوط می شود. آنها می گویند اگر گام های اساسی برای رفع تحریم ها و از سرگیری مذاکرات برداشته شود، قیمت های بازار مالی در بلندمدت کاهش می یابد.

نقره ۳۰۰۰ تومان ارزان شد

تمام قطعات سکه ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد

قیمت سکه امامی در روز پنجشنبه ۲۸ تیر با کاهش ۱۴۰ هزار تومانی، مبلغ ۴۰ میلیون و ۴۵۶ هزار تومان معامله شد. سکه بهار نیز با ۲۰ هزار تومان کاهش ۳۷ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان معامله شد.

لازم به ذکر است نیم سکه و ربع سکه نیز با ۱۰۰ هزار تومان افت به ترتیب به ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی با افت ۱۰۰ هزار تومانی در انتهای کانال هفت میلیون تومان قرار گرفت.

افت حباب سکه بیشتر از قیمت بود

قیمت طلا در آخرین روز هفته با روند نزولی بسته شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۳۰ هزار تومانی معادل ۱۴ میلیون و ۶۷۴ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۰ هزار تومان کاهش معادل ۳ میلیون و ۳۸۸ هزار تومان بود. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۳۴۳ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه روز پنجشنبه افت قیمت بیشتری نسبت به ارزش سکه داشت. حباب سکه امامی ۲۲۰ هزار تومان، سکه بهار ۸۶ هزار تومان، نیم سکه ۹۰ هزار تومان، ربع سکه ۷۰ هزار تومان و سکه گرمی ۱۰ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا