اقتصاد جهان

کاهش دورقمی سود نوکیا با فروش ضعیف در سه ماهه دوم 2024

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، شرکت فنلاندی نوکیا مانند رقیب سوئدی خود اریکسون به دلیل کاهش فروش تجهیزات مخابراتی و کاهش سرمایه گذاری اپراتورها در شبکه نسل پنجم تلفن همراه (۵G) است که باعث شده است. بسیاری از اخراج ها در شرکت های مخابراتی که زیان می دهند متحمل شده اند.

نوکیا، سازنده دستگاه های تلفن ثابت و تلفن همراه، کاهش ۳۲ درصدی سود عملیاتی خود در سه ماهه دوم سال جاری را به دلیل کمبود تقاضا و امتناع مشتریان این شرکت از سرمایه گذاری در فناوری ۵G گزارش کرد.

شرکت مستقر در اسپو، فنلاند، سود خالص ۳۲۸ میلیون یورویی را برای دوره آوریل تا ژوئن گزارش کرد که ۲۰ درصد کمتر از ۴۰۹ میلیون یورو در سال گذشته بود.

بر اساس این گزارش، سود عملیاتی این شرکت در سه ماهه مشابه از ۶۱۹ میلیون یورو در سال گذشته به ۴۲۳ میلیون یورو کاهش یافته است. سود خالص قابل انتساب به سهامداران بالغ بر ۳۲۵ میلیون یورو بوده که کمتر از رقم ۴۱۰ میلیون یورویی سال قبل بوده است.

پکا لوندمارک، مدیرعامل نوکیا در بیانیه‌ای گفت: «عملکرد مالی ما در سه ماهه دوم همچنان تحت تأثیر بازار ضعیف بود و فروش خالص ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل با نرخ ثابت ارز کاهش یافت.»

بر اساس این گزارش، فروش نوکیا با ۱۸ درصد کاهش به ۴.۵ میلیارد یورو در مقایسه با ۵.۴ میلیارد یورو در سال گذشته رسیده است.

این شرکت فنلاندی در کنار اریکسون، هوآوی چین و سامسونگ کره جنوبی، یکی از تامین کنندگان اصلی فناوری ۵G، آخرین نسل فناوری پهنای باند است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا