محیط زیست

فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان غربی و شرقی تشدید می‌شود

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار افق میهن با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب اظهار داشت: از امروز تا فردا یکشنبه سیوکام است. تیردر مناطق شمالی آذربایجان غربی و نوار شمالی آذربایجان شرقی شاهد بارش باران سیل آسا، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهیم بود.

وی افزود: سیلابی شدن معابر، سیلابی شدن معابر، طغیان رودخانه ها، رعد و برق، کاهش دید، لغزندگی معابر و احتمال ریزش سنگ از ارتفاعات، در جاده ها و گردنه های کوهستانی، تگرگ، خسارت به سازه های موقت و محصولات کشاورزی پیش بینی می شود. این دوره زمانی .

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی تصریح کرد: با توجه به شرایط ذکر شده از تردد در جاده های کوهستانی، خودداری از برپایی و برپایی چادر در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، خودداری از طبیعت. فعالیت های گردشگری به ویژه در ساعات بعد از ظهر. و پرهیز از فعالیت های کوهنوردی باید مورد توجه قرار گیرد.

ضیائیان ادامه داد: پرهیز چرا تردد دام و عشایر در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، حصول اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی قنوات و آبراه ها و اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی، تسریع در حرکت محصولات کشاورزی برداشت شده، آماده سازی راه ها و سایر دستگاه های اجرایی. همراهان، خدمه و تسکین نیز از مواردی است که برای جلوگیری از بروز آسیب باید مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا