احتمال ممنوعیت تبدیل توکنهای بازی به پول فیات در چین
به گزارش افق میهن:
پکن در تلاش است تا دامنه فعالیت های مربوط به توکن های خود را محدود کند و در این راستا ممکن است تبدیل توکن به پول فیات در این کشور ممنوع شود.
به گزارش افق میهن، اداره کل انتشار و تبلیغات چین (GAPP) پیشنهاد ممنوعیت تبدیل توکن های بازی به پول فیات را داده است. چنین اقدامی گامی مهم در تلاش های مستمر این کشور برای تنظیم صنعت بازی های آنلاین تلقی می شود. ممنوعیت پیشنهادی، که در مجموعه دستورالعملهایی که در ۲۲ دسامبر منتشر شد، مشخص شد، به طور موثر ارتباط بین ارزهای رمزنگاری شده در بازیها و اقتصاد واقعی را قطع میکند.
دستورالعمل های جدید طیف گسترده ای از موضوعات مرتبط با مقررات قمار آنلاین را پوشش می دهد. آنها همچنین می خواهند نظارت بر توسعه دهندگان و ناشران بازی های آنلاین را تقویت کنند. شرکت ها باید مجوز فعالیت در چین و ذخیره داده های مشتریان را تا دو سال دریافت کنند. آنها همچنین باید اطمینان حاصل کنند که محتوایی که ارائه می کنند با فهرستی از ارزش های ملی مطابقت دارد. علاوه بر این، ثبت نام ناشناس کاربران ممنوعه نیز ممنوع است.
مفاد کلیدی پیش نویس بخشنامه
ماده ۲۳ پیشنویس این دستورالعمل به استفاده از نشانههای بازی میپردازد و تصریح میکند که کاربران نمیتوانند از آنها برای خرید کالاهای فیزیکی یا مبادله آنها با محصولات یا خدمات سایر نهادها یا پول قانونی استفاده کنند.
با توجه به اینکه ارزهای رمزنگاری شده در چین به عنوان ارز قانونی محسوب نمی شوند و در دستورالعمل ها اشاره خاصی به ارزهای رمزنگاری شده نشده است، این نکته باعث ایجاد ابهام می شود. با این حال، به نظر می رسد GAPP در تلاش است تا اقتصاد بازی های آنلاین را از تعامل نزدیک تر با اقتصاد واقعی جدا کند.
محدودیت های ارائه دهنده بازی
این دستورالعمل ها علاوه بر ممنوعیت تبدیل توکن های بازی به پول فیات، محدودیت های بیشتری را نیز برای ارائه دهندگان بازی اعمال می کند.
تاثیر قوانین جدید بر بازی های وب ۳
پیش نویس این دستورالعمل در حال حاضر در حال بررسی عمومی است و هنوز اجرایی نشده است. آخرین مهلت مشاوره در این مورد ۲۲ ژانویه ۲۰۲۴ است. در صورت اجرا، محدودیت های پیشنهادی می تواند تأثیر قابل توجهی بر بخش بازی Web3 داشته باشد که از فناوری بلاک چین برای توسعه بازی های غیرمتمرکز استفاده می کند.
Yat Siu، یکی از بنیانگذاران شرکت بازی و سرمایه گذاری Animoca Brands، ابراز نگرانی کرد که ممنوعیت پیشنهادی می تواند نوآوری را خفه کند و مانع رشد بازی Web3 در چین شود. او پیشبینی میکند که تعداد کیف پولهای فعال منحصربهفرد در بازیهای Web3 در سال آینده به ۱۰۰ میلیون برسد و پتانسیل این بازار در حال ظهور را برجسته میکند.
پیشنهاد GAPP برای ممنوعیت تبدیل توکن های بازی به پول فیات نشان دهنده گام مهمی در تلاش های دولت چین برای تنظیم صنعت بازی های آنلاین است. چنین ممنوعیت هایی، در صورت اجرا، می تواند تأثیر عمیقی بر بازی های سنتی و بخش بازی Web3 داشته باشد. باید دید صنعت کریپتو چگونه با این مقررات جدید سازگار خواهد شد و آیا این قوانین در چین برقرار خواهد بود یا خیر.