اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/05/02

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت طلا که روز دوشنبه به کمترین میزان خود در هفته گذشته رسید، امروز تغییر چندانی نداشت. معامله گران منتظر داده های اقتصادی بیشتر ایالات متحده و نظرات مقامات فدرال رزرو در این هفته برای سرنخ های بیشتر در مورد سیاست کاهش نرخ بهره بانک مرکزی هستند.
قیمت هر اونس طلا با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۲۳۹۷ دلار و ۲۲ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۲۴۴۷ دلار و ۹۰ سنت رسید.
شاخص دلار افزایش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهان گرانتر کرده است.

بازرگانان منتظرند تا ببینند کناره گیری بایدن از رقابت های ریاست جمهوری و تغییر نامزد حزب دموکرات چه معنایی برای آمریکا و جهان خواهد داشت.
جو بایدن روز یکشنبه اعلام کرد که از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره گیری می کند و کاملا هریس نیز نامزدی خود را به عنوان نامزد دموکرات ها برای انتخابات نوامبر اعلام کرده است.
برخی تحلیلگران بر این باورند که انتخاب ترامپ احتمالاً به نفع طلا خواهد بود، اگرچه هنوز برای اظهار نظر زود است.
بازار در حال حاضر منتظر داده های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده برای سه ماهه دوم سال جاری است که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود و همچنین شاخص هزینه مصرف کننده که روز جمعه منتشر خواهد شد.
انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا برای اولین بار در ماه سپتامبر نرخ بهره را کاهش دهد. کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های ذخیره سازی طلا به عنوان سرمایه غیر سودآور و افزایش تمایل به خرید آن می شود.
افزایش احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره، قیمت طلا را در هفته گذشته به بالاترین سطح ۲۴۸۳.۶۰ دلار رساند.
در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۴۵ درصد کاهش به ۲۹.۱۹ دلار رسید و پلاتین با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۹۵۱.۹۰ دلار رسید.
انتهای پیام/۳۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا