طلا و ارز

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 5 دی 1402 / روند صعودی بازار طلا در تعطیلی بازارهای جهانی

به گزارش افق میهن:






قیمت طلا و سکه امروز افزایش یافت. هرچند این روند صعودی چشمگیر نبود اما با بسته شدن بازارهای جهانی و بازگشت قیمت دلار به آخرین سطوح کریدور ۴۰ هزار تومانی، شاید حکایت از آرامش بازار طلا پس از نارضایتی این گروه از سامانه مودیان در روزهای اخیر



به گزارش افق میهن، بازار طلا امروز با تحمل قیمت ۲ تا ۱۰۰ هزار تومان روند صعودی از خود نشان داد. در آن روز، قیمت طلا و سکه علیرغم بسته شدن بازارهای جهانی، به طور یکنواخت رشد کرد و نوسانات فزاینده ای داشت.

اسکرین شات 2023/12/25 در 5:21:14 ب.ظ

با تعطیلی بازارهای جهانی در روزهای پایانی سال، معامله گران بازار طلا روزهای آرامی را برای بازار داخلی طلا پیش بینی می کنند.

در روزهای اخیر موضوع ثبت اطلاعات خرید و فروش طلا در سامانه مدیان و ویروسی شدن وضع مالیات ۲۵ درصدی بر فروش طلا در فضای مجازی از جمله مواردی بود که مورد توجه دلالان بازار ارز قرار گرفت. برخی از معامله گران می گویند که تقاضا برای طلا در نتیجه موارد ذکر شده کاهش یافته است، اما به نظر نمی رسد این وضعیت تاثیری بر تحولات قیمتی داشته باشد.

به گفته کارشناسان اقتصادی موضوع نظام مالیاتی و ثبت اطلاعات صنعت طلا نیازمند شفاف سازی سازمان امور مالیاتی است. آنها می گویند که معاملات در صنعت طلا به طور سنتی برای قرن ها انجام شده است. اما اکنون همه چیز تغییر کرده است و همه تراکنش ها باید در سامانه ثبت شوند. این یک تغییر بزرگ برای طلافروشان است و هر تغییری دشوار است. آنها می گویند اگر این سیستم به صورت پلکانی معرفی شود و تولید به تدریج وارد توزیع شود، اصطکاک و نگرانی ها کاهش می یابد.

۱۰۰۰۰۰ تومان میانگین افزایش قیمت در خانواده سکه

قیمت نیم سکه در سومین روز هفته با ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد و ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت. ربع سکه نیز با ۱۰۰ هزار تومان افزایش به مبلغ ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی نیز پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان ارزش گذاری شد و دو هزار تومان افزایش محدود داشت.

روند نامتعادل حباب سکه

امروز قیمت طلا نیز افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۸ هزار تومان ممتاز به مبلغ ۱۰ میلیون و ۷۱۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۶ تومان افزایش ۲ میلیون و ۴۷۴ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۴۴۱ هزار تومان رسید.

برخلاف قیمت، امروز حباب روند ثابتی را نشان نداد. حباب سکه امامی ۷۳ هزار تومان، نیم سکه ۷۸ هزار تومان و ربع سکه ۹۰ هزار تومان رشد کرد. حباب سکه بهار ۴۹ هزار تومان و سکه گرمی ۴ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا