بانک و بیمه

امکان فروش غیرحضوری ارز اربعین مهیا شد

به گزارش افق میهن به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، بنابراین ارز اربعین در ۳۰۲ شعبه بانک ملی ایران، شعب و باجه های ۱۳۸۶ پست بانک، ۲۸۰ شعبه بانک ملت، ۲۲۱ شعبه بانک صادرات و ۱۸۹ شعبه استفاده می شود. بانک سپه، ۱۰۶ شعبه بانک تجارت و ۶۳ شعبه بانک پارسیان در دسترس زائرین اربعین حسینی هستند.

یادآور می‌شود، این بانک در دستورالعمل‌های قبلی فروش ارز اربعین عنوان کرده بود که به نفع زائران و با رعایت شرایط، فروش ارز در بستر سامانه‌های اینترنتی واحد عامل انجام می‌شود. بانک ها با احراز هویت کامل مشتری و این امکان برای بانک ها وجود دارد که کلیه مسئولیت های ناشی از آن را بر عهده بگیرند.

بر این اساس، از میان هفت بانکی که به عنوان ارائه کننده ارز اربعین فعالیت می کنند، بانک صادرات با ایجاد مکانیزم مناسب خدمات آفلاین برای متقاضیان دریافت ارز اربعین، زمینه را برای ارائه خدمات غیرشخصی به متقاضیان دریافت ارز اربعین فراهم کرده است. اپلیکیشن سپینو» (آدرس: SEPINO.BSI.IR).

همچنین مقرر شد بانک پارسیان خدمات آفلاین عرضه ارز اربعین را از طریق پیام رسان آی گپ ارائه کند که پس از تکمیل از طریق سایت رسمی بانک پارسیان اطلاع رسانی خواهد شد. قابل توجه؛ بانک تجارت خدمات آفلاین خود را در این زمینه در بستر سامانه این بانک ارائه خواهد کرد و متقاضیان می توانند از طریق سامانه بانک تجارت، نحوه دریافت این خدمات را پیگیری کنند. لازم به توضیح است که بانک ملت در ایام اربعین حسینی خدمات غیر حضوری ارائه نخواهد کرد.

خاطرنشان می شود: فروش نقدی (اسکناس) به زائران متقاضی اربعین حسینی حداکثر ۲۰۰ هزار دینار عراقی برای هر زائر به قیمت فروش اسکناس مرکز مبادلات طلا و ارز ایران (ETS) است. ضمناً دریافت هرگونه کارمزد یا هزینه از متقاضی به جز معادل ریالی ارز درخواستی (بر اساس نرخ مبادله ای مرکز مبادلاتی) ممنوع است.

لازم به تاکید است فروش ارز به زائران بالای پنج سال (متولدین ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ به بعد) از ۱۶ خرداد ممنوع است. مرداد ۱۴۰۳ تا پایان روز سوم شهریور ۱۴۰۳ با ارائه اصل کارت ملی و گذرنامه زائر یا «کارت سفر اربعین» معتبر، امکان ثبت نام در سامانه «نظارت ارز (سنا)» تحت عنوان «ارز زائر اربعین» (سرفصل) وجود دارد. ثبت کد ۵۰) و با درخواست درج کد رهگیری در سامانه مربوطه.

ضمناً کد رهگیری پس از طی مراحل ثبت نام در سامانه سماح در سامانه مربوطه (کد ملی متقاضی) فعال می شود.

توجه داشته باشید برای زائران ۵ تا ۱۵ ساله به جای کارت ملی باید اصل شناسنامه ارائه شود.

تاکید می شود سرپرستان خانوار می توانند در صورت در دست داشتن کلیه مدارک شناسایی و اعضای خانواده برای خرید ارز اربعین برای اعضای خانواده خود (همسر و فرزندان) به شعب این بانک مراجعه کنند. عدم حضور سایر اعضای خانواده در شعب فروش ارز مانعی ندارد و سرپرست خانوار می تواند با استفاده از کارت بانکی خود اقدام به خرید ارز برای اعضای خانواده خود کند.

در خاتمه، فروش ارز سرفصل فوق محدودیتی برای فروش ارز مسافرتی برای متقاضیان در سال جاری ایجاد نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا