ترندهای روز

شکنجه مرد مسن در اسراتگاه گروگانگیران مخوف

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته ضمن بیان بخشی از اعترافات گروگان گیران خارجی در مشهد، گفت: ۴ متهم اصلی این پرونده که با تلاش شبانه روزی و در چند عملیات ضربتی کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد دستگیر شدند. در اعترافات خود مدعی شدند که قصد داشتند هموطنان خود را گروگان بگیرند. از حدود ۵۰ روز پیش طراحی شده اند.

سرتیپ دوم احمد گردن افزود: بررسی های پلیس با ریشه یابی این ماجرا حاکی از آن است که فردی به نام «ف» مقیم افغانستان با یکی از هموطنان خود به نام «حبیب» تماس گرفته و مدعی مطالبه ۵۰ میلیاردی از فردی به نام «هی» شده است. از «غلام سخی» ساکن مشهد یاد می کند و سپس از او می خواهد در ازای دریافت مبلغ هنگفتی او را پیدا کند تا ده ها میلیارد پول از او پس گرفته شود! این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: مالی با این وسوسه به یکی از دوستانش به نام «حکیم» که در تایباد با او ملاقات کرده بود ماجرا را مطلع می کند و به این ترتیب دو نفر برای یافتن «غلام» به باغ یکی از هموطنان خود به نام «نجیب» می روند. سخی”. که در مشهد کار می کرد. در یک شیفت شب، آنها برنامه آدم ربایی را می گیرند در حالی که «نجیب» مدعی است فردی که شما با نام «غلام سخی» می شناسید، خود را «حاج حسن» در ایران معرفی کرده است. من او را می شناسم! سپس نجیب ۲ مهمان خود را به اقامتگاه «غلام سخی» می برد و تصویری از او را به «حکیم» و «نجیب» نشان می دهد تا فرصتی برای ربودن او پیدا کنند.

رئیس گارد تاکید کرد: در طول شب اقامت برای بردن گروگان ها به باغ «نجیب» روستای نجم قرار می گیرند و برای این منظور ابتدا چاهی ۳ متری در داخل یکی از اتاق های خانه باغ حفر می کنند. . چند روز بعد، در صبح یازدهم تیر جنایتکاران با آماده شدن همه مقدمات برای آدم ربایی، سوار بر خودروی پارس مردمی شدند و به سمت بلوار میرزا کوچک خان حرکت کردند و منتظر خروج مرد ۶۲ ساله افغان بودند. حوالی ساعت ۸ صبح وقتی غلام سخی با موتورسیکلت برای خرید نان از خانه خارج شد، جنایتکاران مخوف به آرامی به دنبال او رفتند تا اینکه ناگهان در ابتدای کوچه شهید رحیمی سر راه او قرار گرفتند. . بلافاصله مرد ۶۲ ساله را داخل یک دستگاه پژو پارس انداختند و از محل متواری شدند. فرمانده حراست گفت: با اعلام این موضوع به پلیس ۱۱۰ توسط یکی از شاهدان صحنه، بلافاصله نیروهای پلیس به محل حادثه شتافتند. و موضوع را بررسی کرد. با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و تاکید سردار تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) برای دستگیری سریع مجرمان، گروهی آموزش دیده از کارآگاهان پلیس آگاهی برای بررسی موضوع آدم ربایی به محل اعزام شدند. بنابراین گروهی تخصصی به سرپرستی سرهنگ دوم پهلوان (رئیس اداره مبارزه با آدم ربایی اطلاعات مشهد) وارد عمل شدند و پس از ساعت ها تحقیقات اطلاعاتی و پلیسی به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد گروگان ها به جاده کلات رفته اند. اما در نهایت تعقیب و گریزهای فرضی پلیس تحقیقات را به بلوار شاهنامه کشاند و ردی از یک پراید مشخص شد که او در ساعات خاصی در آن منطقه تردد می کند.

سرتیپ دوم پاسدار با اشاره به دستگیری راننده و سرنشین پراید وی با تیراندازی هوایی افزود: راننده پراید این «نجیب ع…» بود که برای فرار از دست گروگان ها در ساعت معینی همراه حبیب به روستای نجم می رفت. وی گفت: با دستگیری ۲ شرور خطرناک و اعترافات آنها، راز باغ نجیب روستای نجم فاش شد و بلافاصله گروه عملیاتی کارآگاهان راهی باغ شدند و گروگان ۶۲ ساله را از چاه نجات دادند. او در محیطی وحشتناک نگهداری می شد. درب چاه از بیرون با روکش فلزی شبیه روکش کنتور آب قفل می شد.

سرتیپ دوم احمد گردن که با حفظ سمت فرماندهی انتظامی مشهد را نیز بر عهده دارد در ادامه این گفت و گوی اختصاصی تصریح کرد: در این عملیات مرد جوانی به نام «علاءالدین» که وظیفه مراقبت از گروگان ها را بر عهده داشت نیز بود. به دام افتاده سپس سایر عوامل مرتبط با این آدم ربایی هولناک هنگام ارسال فیلم و تصاویر برای خانواده گروگان دستگیر شدند و قصد داشتند برای پرداخت ۵۰ میلیارد وحشت وحشتناکی ایجاد کنند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: تحقیقات در این زمینه با دستور قاطع معاون دادستان مشهد وارد مرحله جدیدی شده و گروهی از ماموران آگاهی به همراه سروان هاشمی (افسر پرونده) برای ریشه یابی ماجرا ادامه دارند. گروگانگیری و سایر جنایات احتمالی آنها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا